Mijn vriendin is twee weken geleden aangevallen geweest door een pitbull tijdens een wandeling met onze hond. Bij het kruisen op een wandelroute ging mijn vriendin samen met onze hond aan de ene kant van de weg staan, zodat de andere persoon gemakkelijk door kon komen. De pitbull is toen naar onze hond geschoten, die achter mijn vriendin stond, en is toen in haar benen beginnen bijten. De "eigenaar" (komt later ter sprake) had totaal geen controle over de pitbull, is op de grond gevallen en heeft op geen enkel moment de pitbull naar achteren getrokken. Mijn vriendin is met veel geluk kunnen ontsnappen achter een hekje dat even verder stond, maar intussen had ze wel al 3 serieuze beten gekregen. Er zijn toen enkele mensen te hulp geschoten, maar toen ze gingen praten met de "eigenaar" en haar gegevens vroegen is die weggelopen. Mijn vriendin is toen naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance en werd nadien gecontacteerd door de politie (die ze al eerder had gesproken tijdens de spoedopname). De politie gaf aan dat de eigenaar zich had aangegeven en dat het eigenlijk ging om een vriendin die (blijkbaar) zonder haar toestemming met haar hond was gaan wandelen. De eigenaar gaf ook aan dat ze alle medische kosten wou betalen via de verzekering.
De politie heeft geen proces-verbaal opgesteld, maar enkel een interventiedossier omdat dat blijkbaar sneller zou zijn om de medische kosten terug te krijgen van de verzekering, omdat we bij een PV nog zouden moeten wachten op de beslissing van het parket etc. Mijn vriendin heeft intussen echter heel wat geleden: ze is opnieuw een week opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat haar wonden sterk geïnfecteerd waren geraakt, zal hier ook enkele grote littekens aan overhouden en heeft er bovendien mentaal ook een traumatische ervaring aan over gehouden. We zouden graag actie ondernemen tegen de vriendin die is gaan lopen terwijl mijn vriendin daar nog getraumatiseerd lag en zelf de ambulance heeft moeten bellen, aangezien we dit toch wel bijzonder laf vinden. Volgens de politie geldt dit niet als vluchtmisdrijf aangezien het niet gaat om een verkeersongeval, maar het kan toch niet dat je hier helemaal geen klacht tegen kan indienen? We vragen ons ook af als ze hier een schadevergoeding voor kan eisen, voor de opgelopen letselschade en vooral ook het morele. Zal dit ook vergoed worden door de verzekering? Want op die manier komen zij er wel erg goed van af als alles gedekt wordt door de verzekering.