Beste,
Ik ben twee weken geleden failliet verklaard in mijn BVBA.
Ik heb daarnaast ook nog een éénmanszaak welke actief is.
Ik krijg vragen van klanten van mijn BVBA die nu door mijn failliete BVBA niet geholpen kunnen worden. Deze klanten hebben geen lopende orders of contractuele verplichtingen met de BVBA. Maar ze moeten we dringend bediend worden. Ze kunnen dus vrij handelen met wie ze willen.
Nu zijn er enkele klanten die mij gevraagd hebben of ik hun kan verder bedienen vanuit mijn éénmanszaak.
Ik wil dit wel doen.
Maar de curator heeft me hiervoor op mijn vingers getikt en gebied mij hier onmiddellijk mee te stoppen. Volgens hem zou ik mij schuldig maken aan ontvreemding van het handelsfonds.
Hij maakt ook de opmerking dat ik gewoon de activiteiten van de vennootschap verder zet zonder de overname van het handelsfonds. Ik weet nog niet eens of ik een bod ga doen op het handelsfonds. Hij geeft me hier tijd voor tot begin volgende week om een bod uit te brengen. In eerste instantie was ik van plan dit te doen, maar heden sta ik daar eerder negatief tegenover.
Nogmaals haal ik aan dat de klanten gen afname verplichtingen hebben tegenover mijn failliete BVBA. Ze zijn dus vrij te doen en laten wat ze willen. Ik bied diensten en oplossingen aan.
Wat is jullie mening?