Twee jaar geleden heeft mijn man een piano gehuurd aan een vast bedrag per maand. Hij heeft daarvoor een huurcontract getekend waarin staat dat, bij aankoop van de piano, maximum twee jaar huurgeld van de aankoopsom kan worden afgetrokken.
Er staat verder niets in het contract over de duur van de huurperiode. Er staat enkel nog dat "men" het contract alleen in augustus kan opzeggen. Wie "men" is, wordt niet verduidelijkt.
Gisteren kreeg ik telefoon van de verkoper met de vraag of mijn man de piano wil kopen of niet. Ik vroeg of we niet gewoon verder kunnen blijven huren. Dat kon volgens hem niet, omdat het contract na twee jaar eindigt.
Dat is volgens mijn man echter niet wat de verkoper hem verteld heeft bij het begin van het huurcontract. En ook in het contract kan ik niets vinden waaruit letterlijk blijkt dat het contract na twee jaar afgelopen is. Zoals gezegd: er staat enkel in dat de maximale aftreksom 2 jaar huur bedraagt.
Wij zouden graag onze rechten en plichten als consument kennen voor we een beslissing nemen. Waar kan ik de wetgeving rond huur(koop) terugvinden?
Hartelijk dank!