We hebben een offerte ingediend bij onze verzekeringsmakelaar ter herstelling van de schade.
De verzekeringsmakelaar wil dit bedrag niet uitbetalen omdat de offerte volgens hen nogal groot is.
Ze willen het bedrag trachten te recupereren van de gemeente die de schade heeft veroorzaakt.
De gemeentewerkers werden hieromtrent door ondervraagd en zei ontkennen alles terwijl er duidelijke sporen van hun schoenen, cement, stukjes steen en zand zijn.
Ik stelde dan voor om een onafhankelijke expert de schade te laten vaststellen die een oorzakelijk verband zou kunnen aantonen tussen de werken (er zijn nog meer dan genoeg sporen van) en de schade aan onze woning aangezien onze meningen als leken uiteraard waardeloos zijn.
Mijn vragen:
- Stel dat de expert geen oorzakelijk verband vindt tussen de schade en de werken van de gemeentewerkers en ik dus in het ongelijke wordt gesteld. Wie draagt dan de kosten van onze expert?
- Worden effectief alle kosten van de expert (inclusief reisvergoedingen) vergoed door onze verzekeraar? Ook indien we bv. toch in het ongelijke zouden worden gesteld?