#5 , 31 aug 2018 15:50
Waarschijnlijk heb je zowel de herziening van de lening, als wijziging van de eigendomsakte van de woning ondertekend. Als je nog weet bij welke notaris dit was, kan je bij die notaris altijd opvragen hoe het zit met die woning (voor hoeveel procent je eigenaar bent).
Als ondertussen uw domicilie niet meer daar is, MAG je er niet meer terug binnen zonder toestemming van uw ex. Langs de andere kant heb je mogelijk wel recht op bezettingsvergoeding van uw ex, aangezien deze nog verblijft in een woning die gedeeltelijk van jou is.
Daarnaast kan je (in het geval de woning gedeeltelijk van jou is), van uw partner eisen dat hij u uitkoopt. Als hij dit niet wenst, kan je via de rechtbank eisen dat de woning openbaar verkocht wordt en jij je deel krijgt.
Maar het belangrijkste is dus om uit te vissen of de woning effectief gedeeltijk van jou is. De notaris waar je de wijzigingen getekend hebt, kan je daar het beste bij verder helpen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!