succesierechten

Boldmen
Topic Starter

succesierechten

#1 , 06 mei 2009 21:24

Bedankt voor jullie advies.
Maar wie kan precies uitrekenen wat wij moeten betalen..een schatter(boekhouder) bv?
Ik verneem dat wij ook zelf de documenten voor de aangifte voor succesierechten mogen invullen,is dit aan te raden of is het best met een notaris?
Bv,ik laat het huis en inboedel schatten,en geef de schatting van de schatter mee in bijlage met de documenten die wij hebben ontvangen van de dienst voor succesierechten?
Bedankt nogmaals voor jullie vorige reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 07 mei 2009 19:49

Bv,ik laat het huis en inboedel schatten,en geef de schatting van de schatter mee in bijlage met de documenten die wij hebben ontvangen van de dienst voor succesierechten?

Dat heeft geen zin: uw documenten worden NIET doorgegeven aan de schatter van de Registratie.

Met of zonder notaris?
Is er een huwelijkscontract?
Is er een gifte tussen echtgenoten?
Is er een testament?
Was de overledene gehuwd?
Heeft hij/zij in de 3 jaar voor zijn overlijden zelf geërfd of verkocht of geld gekregen? En is dat nog aanwezig?

Dat speelt al een bepaalde rol qua moeilijkheidsgraad.

Boldmen
Topic Starter

#3 , 09 mei 2009 20:18

Opmerking:
de ontvangers der registratie zijn fiscale ambtenaren; het is hen bijgevolg niet toegelaten onroerende goederen te schatten op vraag van particulieren, of hen inlichtingen te verschaffen aangaande de waarde van deze goederen. De Administratie zelf komt niet tussen in deze schatting maar beperkt zich tot de controle achteraf van de aangegeven waarde.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”