Ik zit met een verveeld probleem.
Deze ochtend is een collega met een plakbandrol tegen mijn MacBook scherm gebost door onvoorzichtigheid, met een zichtbare deuk (cosmetische schade). Het gaat over mijn persoonlijk toestel, gloednieuwe 15" van zo'n 2 weken oud met een waarde van 3300 euro. Ik heb zelf ook een persoonlijke verzekering genomen op dit toestel, maar deze gaat niet tussenkomen voor louter cosmetische schade en het lijkt me sterk dat ik deze ga moeten aanspreken voor niet eigen toegebrachte accidentele schade tijdens de werkuren op de werkvloer.
Mijn vraag is wie hiervoor moet opdraaien. Ik heb er verder nog niets gemeld en uiteindelijk blijft het 'maar' een deuk, langs de andere kant is zulke onvoorzichtigheden onaanvaardbaar. Ik heb het zelf al proberen te bewerken door de rode lak eraf te prutsen en het uit te deuken met een plamuurmes, maar het blijft zichtbaar. http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2uz6 ... 3crypMzbzI
Kan de verzekering van de werkgever hiervoor aangesproken gezien het hier om materiële schade gaat? Een herstelling betekent ineens een volledige nieuwe topcase en scherm, wat neerkomt op 800-900 euro.
Advies om dit verder af te handelen is welkom.