Alvast bedankt voor de snelle en grondige reactie's!
Ik had het er niet bij vermeld maar het gaat hier dus over een woning die ik alleen bewoon (geen appartementsgebouw).
De huisbaas is op mijn verzoek langst geweest tijdens de vaststellingen van de onderhoudstechnieker,deze persoon heeft meerdere malen uitleg gegeven over de rede tot afkeuring van de installatie.
Maar ondanks alles blijft de verhuurder volhouden dat de installatie nog te redden valt
De verhuurder gaat nu een persoon laten komen (iemand die nu op pensioen is) om de installatie zo af te regelen zodat het rendament hoger wordt.
Volgens de technieker is dit enkel mogelijk door de brander te veel mazout te geven dan nodig is waardoor er enorm veel roet in de brander en ketel zal komen waardoor er roet gaat verbrand worden,de schouw gaat aanlaaien en de installatie regelmatig in panne zal vallen.
Deze persoon op rust gaat natuurlijk geen keuring meer kunnen bezorgen maar de huisbaas zei daar geraak ik wel aan!?
Ik blijf nog altijd met schrik zitten dat wanneer er brand komt dat de huisbaas gaat doen of hij onnozel is en gaat beweren dat ik het heb nagelaten hem in te lichten over de afgekeurde installatie.
Heeft iemand een idee hoe ik mij hiervoor veilig kan stellen?
Weet iemand of ik volgens de wet kan eisen dat er een nieuwe installatie moet komen?
De installatie stinkt ook fel waardoor ik niet enkel aan mijn portemonee zit te denken betreft de stookkosten maar zeer zeker ook aan mijn gezondheid.
GREEZ