Schoorsteen zonder luikje

Den Huurder
Topic Starter

Schoorsteen zonder luikje

#1 , 29 apr 2009 18:06

Heeft er iemand een gedacht van of het verplicht is een luikje te hebben in de schoorsteen?

Het betreffende luikje dat ik eigenlijk bedoel is een luikje dat zich onderaan de schoorsteen zou moeten zitten
om roet komende van een schouwreiniging op te zuigen en zo te verwijderen.

Het is namelijk zo dat er zich nergens zo'n een toegang tot de schouw bevind in het huis dat ik huur.

Volgens iemand die schouwreinigingen uitvoerd is een correcte en wettelijke schouwreiniging momenteel niet mogelijk!

Mvg,
Den Huurder

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steve&saskia

#2 , 01 mei 2009 15:51

Wat zit er op die schouw???

Is dat je stookketel of een houtkachel of een inbouwcassette of nog iets anders???

Den Huurder
Topic Starter

#3 , 02 mei 2009 15:03

op de schouw staat niks,is volledig open.
Het betreft de schouw van een stookolieketel.
Heb al enige rondvraag gedaan en normaal moet er beneden een luikje zijn om de roet na reiniging van de schouw te kunnen verwijderen.

Naar het schijnt zou in veel gevallen er nog een tweede (kantel)luik op ongeveer anderhalve meter moeten staan om de schouw te doen trekken.

Geen van beide is echter aanwezig.

Reclame

steve&saskia

#4 , 03 mei 2009 08:54

Dan is het inderdaard wel nodig dat dat schuifluik er komt want anders kan je idd. niet aan het roet en andere dergelijke zaken die zich in de schouw kunnen bevinden.

groetjes

delady

#5 , 03 mei 2009 09:01

mijn ouders hebben dat ook niet en als stoorsteen wordt gereinigd, wordt de houtkachel hertrokken

steve&saskia

#6 , 03 mei 2009 11:23

ja als ik een schouw ga gaan vegen van een houtkachel dan word die ook vertrokken en terug gezet maar hier gaat het wel over een stookolieketel voor de verwarming. Als er bij dit toestel nergen een schuifluik zit dan kan je er inderdaad niet aan om deze schoorsteen deftig te reinigen.

groetjes Steve

Den Huurder
Topic Starter

#7 , 14 mei 2009 00:31

:D Poe,poe !
Al één zorg van de baan de huisbaas heeft een toegang voorzien in de schouw.
Tis een grote plastic pot geworden (afsluitbaar via een draaideksel) in plaats van het oude bekende schuifje,dit omdat het schuifsysteeem naar het schijnt niet meer te krijgen is.
Nu maar hopen dat die pot niet gaat smelten als ik deftig ga beginnen te stoken.

Greetz Den Huurder

steve&saskia

#8 , 14 mei 2009 07:11

????? hoe niet meer te krijgen?????

Is hij naar de carrefour geweest misschien achter zo'n schuifluikje. Daar gaan ze dat inderdaad niet liggen hebben :-)

Allé jong da het eerste dak hoor wi.
Denk dat hij niet weet waar hij er om moet zeker.
Normaal gezien hebben ze dat in bouw bedrijven waar ze stenen en tegels enz... verkopen.

Nu ja er zit iets in die toegang tot de schouw verleent, beter iets dan niets.

Groetjes Steve
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Den Huurder
Topic Starter

#9 , 20 mei 2009 22:22

Ja,LOL!

Ik weet nie waar ie is gaan zien maar hij beweerde op drie verschillende plaatsen geweest te zijn zonder iets te vinden.
:wink: Misschien wel naar 3 Carrefourvestigingen :?:

Maar al bij al is het zeker geen slechte oplossing,zelf zéér handig om de schouw nu te vegen,ge kunt er bijna geheel je hoofd insteken,lol !
Afbeelding
Greetz

Terug naar “Huren”