Al enkele jaren krijg ik van mijn ex alimentatie voor mijn twee kinderen. Aangezien zij niet echt te boek staat als 's werelds meest correcte betaler, werd in het vonnis destijds bepaald dat er beslag op haar inkomen werd gelegd, ten belope van het verschuldigde bedrag aan alimentatie.
Letterlijk: ....machtigt de vader om met uitsluiting van de moeder haar inkomen en alle haar door derde schuldenaars te ontvangen tot beloop van de voornoemde uitkeringen...."
Zo krijg ik al al die tijd elke maand een storting van haar ziekenfonds, daar zij blijkbaar al jaren een uitkering krijgt.
Nu opeens krijg ik een brief van het ziekenfonds dat er geen afhoudingen meer kan gebeuren, omdat mevrouw in schuldbemiddeling zit.
Ik stel mij hier enkele vragen bij :
1. het vonnis werd betekent aan het ziekenfonds, en zij zijn haar ' werkgever '
2. ik werd niet op officiele wijze in kennis gesteld van deze schuldbemiddeling.
3. ik dacht dat alimentatie en schulden twee verschilende zaken waren (zijn)
Concreet : is dit allemaal wel correct ? Een schuldbemiddelaar kan toch niet zomaar mijn alimentatie gaan weigeren of beperken. Mag het ziekenfonds de afhoudingen zomaar stoppen ? Heb ik sowieso iets te maken met die schuldbemiddelaar ?
dank alvast !