Ik heb goede bewijzen van alles daarom weet ik niet waarom hij er geen vaart achterzet.
M.i. stellen veel van dit soort zaakjes weinig of niets voor en zouden voor de advokaat dan ook weinig opleveren.
Door het te laten duren gaan mensen zich van alles in hun hoofd halen, wordt het vanzelf ingewikkeld en levert het meer op.
'Het Recht' is in plaats van welwillende en integere dienstverlening op zakelijke basis, zoals voluit wordt gepretendeerd en mede daardoor door de burger mag worden verwacht m.i. vooral netwerken met andermans belang op andermans kosten; hoe langer het duurt hoe langer kontakten en gelegenheid om te bellen en gebeld te worden; waarom dat dan niet zo lang mogelijk uitgesponnen??
Mijn eigen idee is: bij een probleem, waar mogelijk een advokaat aan te pas moet komen: een orienterende gesprek voeren met eentje, teneinde een idee op tafel te krijgen van een volgende stap*); als zo'n volgende stap een gesprek is: dat dan zelf gaan voeren; als zo'n volgende stap een brief is, dan deze laten versturen door de advokaat maar zelf een konsept schrijven.
Als er geen overeenstemming wordt bereikt, dan een volgende advokaat proberen.
Voor het versturen van een brief met aangeleverd konsept kan ook makkelijker een planning worden gekontroleerd, dan in het het geval meneer of mevrouw er 'zelf nog eens over moet denken'. Vaak komt dat door onduidelijkheden; in zo'n geval kun je gewoon een brief schrijven voor opheldering, uiteraard met een uiterste antwoord-datum.
Uiteindelijk moet toch alles schriftelijk aan de rechter worden voorgelegd.
Tenminste snapt TS dan zelf beter, wat er gebeurt en kan zij b.v. makkelijker overstappen naar een ander(e advokaat).
Blijkens haar bericht op dit forum is TS niet tevreden met de gang van zaken; waarom stapt ze niet naar de advokaat om hem dat te vertellen; deze zal daar allerlei 'redenen' voor hebben; echter: advokaat mag ook verondersteld worden welwillend te zijn en mag dus ook op dit laatstgenoemde aspekt worden aangesproken; had TS dus tijdig moeten verwittigen; omgekeerd mag advokaat, nu TS niet reageert, denken, dat allemaal OK is.
Zie ook
www.courtwatch.nl. en b.v.
deze uitzending van Zembla voor wat er zoal kan gebeuren, als je problemen krijgt met professionals.
*)In minuut 25 van het filmpje komt zo'n cruciaal moment voorbij; die mensen hadden sowieso beter die rommel laten liggen, totdat er meer zekerheid was over de afhandeling van de schade en kosten daarvan bij de verzekeraar claimen, proberen iets af te spreken met dat bedrijfje, de uitkomst van dat overleg zelf aangetekend aan de verzekeraar bevestigen, etc.; alles beter dan een onbekende gewoon de lengte laten.
Heb dit laatste mijzelf ook al minstens één keer laten gebeuren.