Besten,
Gisteren was ik via mijn GPS naar Bobbejaanland aan het rijden en kwam een tegenligger tegen ter hoogte van haag(straat) in geel, Er was niet echt veel ruimte om te kruisen en er lagen was een slecht zichtbare kuil aan mijn kant van de weg. Gevolg: 2 banden stuk gereden., ik ben dan ook enkele meters verder meteen gestopt om mijn velgen niet te beschadigen.
Ik heb de takeldienst laten komen om mij naar een bandencentrale te brengen waar ze mij 2 nieuwe voorbanden opgelegd hebben, en mijn band rechts achteraan vervangen hebben door de band die ik links vooraan had. Voordat ik naar de keuring kan gaan zal ik dus ook 2 nieuwe achterbanden moeten leggen alsook de wagen opnieuw laten uitlijnen.
Ik heb echter een gewone standaard verzekering en deze dekt enkel schade aan derden (de basisverzekering die je nodig hebt voor met je wagen te mogen rijden m.a.w.). Ik heb meteen contact opgenomen met de stad Geel (plaats van ongeval) om hier melding te van te maken maar en hier werd me gemeld dat ik dit via mijn verzekering moet aangeven. Echter zegt mijn verzekering dat ze hier niet in tussenbeide komen omdat de schade enkel aan mijn wagen is en hier minstens een kleine omnium voor nodig is, wat ik dus niet heb.
Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met de stad Geel en deze blijven aanhouden dat ik dat via mijn verzekering moet doen.
Ik heb de volgende documentatie verzameld:
1) Foto van de GPS met de locatie waar ik tot stilstand gekomen ben
2) Fotos van de slechte staat van het wegdek
3) Foto van een passerende wagen (in tegengestelde richting als ik reed) om aan te tonen dat er niet veel ruimte is
4) Foto van de platte banden
5) Factuur van de takeldienst voor de sleepkosten (121€)
6) Factuur van de bandencentrale voor 2 nieuwe banden en het opleggen ervan (181.72€)
7) Offerte van auto 5 voor 2 nieuwe achterbanden, het opleggen en het uitlijnen van de wagen (236.42€)
8) 2 "partijdige" getuigen nl. mijn moeder en mijn dochtertje van 5 die in de wagen zaten op het moment van het ongeval
9) 1 "onpartijdige" getuige woonachtig op dezelfde straat (ik ben tot stilstand gekomen voor haar woning) die mij tevens wist te melden dat dit al de derde maal is dat dit gebeurt is op dezelfde locatie in een korte tijdspanne (afgelopen 2 maanden).
Nu vraag ik mij af welke stappen ik het best kan ondernemen:
Ga ik zelf de gemeente een aangetekend schrijven bezorgen met bovenvermelde documentatie en hopen dat zij hun verzekering hierop aanspreken.
Of zou ik juridische stappen gaan ondernemen tegen de gemeente geel, want bv ook de tickets die we hadden (waren promo-tickets online besteld 3 x 19,90€) hebben we niet optimaal gebruik van kunnen maken, het ongeluk was net voor 10h op 3 minuten rijden van het pretpark af gebeurt, echter zijn wij pas gearriveerd om 12h40.
Wat denken jullie?