Sinds jaren heb in een abonnement bij de lijn.
Op 3/6/18 reed ik van Temse naar Antwerpen.
De chauffeur zei ons dat het toestel bij hem niet werkte, en verwees ons naar het ander aan de inkomdeur.
Daar scanden wij ons abonnement, en gingen zitten.
In Kruibeke kwam er controle op en die beweerde dat wij niet gescand hadden.
We kregen een pv van 0 euro, en bij de 2de (zogezegde) overtreding zouden we wel beboet worden.
Blijkbaar zijn er vele van die toestellen om te scannen stuk of werken ze niet correct
Al de benadeelden zijn razend kwaad op de verantwoordelijke van de it afdeling die de toestellen niet correct laat werken (kijk maar op twitter “bij de lijn scannen”)
Het is niet correct dat wij , die een jaarabonnement betaald hebben, en bij zich hebben,beboet worden voor de nalatigheid van de lijn
Het gaat in principe niet over de boete als dusdanig, maar wel over de wantoestanden bij de lijn.
Ik vind dat de lijn geen pv's mag uitdelen zolang hun systeem niet 100% correct werkt.
Is dit eigenlijk wel wettelijk?? Je hebt voor een jaar betaald, en je hebt je abonnement bij.
alvast bedankt voor uw antwoord