Hoi iedereen,
Ik ben iets minder dan 3 maanden geleden bij een nieuwe werkgever gestart. Ondertussen heeft een ander bedrijf een voorstel gedaan en vooral vanwege praktische redenen (veel minder pendeltijd bv.) ben ik op dat voorstel ingegaan.
Het probleem is nu het volgende - de startdatum bij het nieuwe bedrijf zou net na mijn 2 weken vakantie zijn bij mijn huidige werkgever. Dit vanwege vakantie van een werknemer die mijn opstart zou begeleiden.
Mijn directe baas op mijn huidig werk is voor mijn verlof ook 3 weken weg - dus ik heb deze komende week 2 dagen en een paar dagen voor mijn verlof een kans om dit te overleggen.
Momenteel bedraagt mijn opzegtermijn nog 1 week , maar als ik ontslag geef tijdens mijn vakantie (start van mijn verlof ben ik net 3 maanden in dienst) bedraagt mijn opzegtermijn 2 weken.
Nu zijn er een paar opties volgens mij, en weet ik zelf niet zo goed wat de beste optie is:
- Open kaart spelen en proberen een opzegtermijn vast te leggen incl. mijn verlof
- mijn onstlag geven zodat mijn 2 weken verlof eigenlijk mijn opzegtermijn is
- Ontlag geven voor mijn verlof - 1 week opzeg (tijdens mijn verlof) en 1 week nergens in dienst
- startdatum proberen te verlaten bij mijn nieuwe werkgever.
Mijn vrees is (terecht) dat dit nieuws natuurljik niet goed aankomt en mijn huidige werkgever niet gaat meewerken, en zelfs mijn verlof kan weigeren (was al goedgekeurd maar kan altijd nog denk ik), etc..
Eerlijk gezegd heb ik hier op voorhand niet genoeg bij stilgestaan en is de tijd ook zo snel gegaan dat ik nu even raad vraag hier want de situatie is nogal onfortuinlijk..
alvast bedankt !