Die hebben ook veel onbekende klanten. Bij een garage heb ik het al wel meegemaakt.Supermarkt X komt toch ook niet aan mijn deur vragen waarom ik al 6 maanden niet meer bij hen inkopen heb gedaan.
Euh toch wel, bvb de X als ik al een jaar niet meer ben langsgeweest. Het heeft wel een voordeel, want ze sturen meteen een bon met fikse korting mee voor je eerstvolgende aankoop.Als dit eenmalig is zou ik dat niet zo erg vinden, maar mocht dit een gangbare praktijk wordt, dan zou ik daar toch ook niet mee gediend zijn.
Supermarkt X komt toch ook niet aan mijn deur vragen waarom ik al 6 maanden niet meer bij hen inkopen heb gedaan.
De jongere collega's zullen nog meer lachen. Zij gebruiken de : witte gids !!!Doet me denken aan een discussie die we op het werk hadden. Er zei een collega "Ik werd gisteren gebeld door die firma. Waar heeft die mijn telefoonnummer eigenlijk vandaan? Waar is mijn privacy?"
Antwoorde één van de oudere collega's: "Vroeger, hé, kregen wij ieder jaar, GRATIS, nen hélen dikken boek thuis geleverd, en daar stonden de telefoonnummers in van ALLE Belgen. Waar zaag jij over met uwe "priavacy"? Wij lagen krom van het lachen .
Daar staan wel niet meer ALLE telefoonnummers in, natuurlijk. Voor het GSM tijdperk moest je expliciet je vaste nummer uit de (papieren) witte gids laten halen. Slechts weinigen deden dat, waardoor de witte gids 99% van alle telefoonnummers bevatte (de GSM bestond toen nog niet).Zij gebruiken de : witte gids !!!
Als je dat niet wil, dan moet je je zoals ik op de bel-me-niet-meer-lijst laten zetten. 99 % effectief. Helpt natuurlijk niet tegen iemand die aan de deur komt bellen, maar daar is ook een oplossing voor: een rottweiler.Doet me denken aan een discussie die we op het werk hadden. Er zei een collega "Ik werd gisteren gebeld door die firma. Waar heeft die mijn telefoonnummer eigenlijk vandaan? Waar is mijn privacy?"