[/quote]Langs de andere kant: met carpass, had je dit niet voor gehad (deze wagen was waarschijnlijk nooit door de keuring geraakt voor 2de hands verkoop).[/quote]
Een carpass is een garantie voor een juiste km-stand, daarmee weet je nog altijd niets over de de staat van de motor hé. De wagen zou inderdaad niet door de keuring geraakt zijn, maar (zoals ik al eerder zei) van die gebreken waren we wel op de hoogte, en die zouden we zelf eerst in orde gebracht hebben alvorens te laten keuren, dat is ook de reden waarom we geen tweedehandkeuring hebben gevraagd aan de verkoper. Als je net een wagen wil kopen met werk aan om zelf verder op te maken, vind je echt geen enkele verkoper die voor dat ding een tweedehandskeuring gaat laten uitvoeren hoor.
Maar goed, als de gebreken niet beperkt zijn tot diegene die vermeld staan op het laatste keuringsverslag en ze dan ook nog eens met de boordcomputer gaan rommelen... dan ben je gezien natuurlijk
...
We hebben zelf enkele maanden geleden een wagentje van 25 jaar oud verkocht (mèt carpass!
), de koper vond een tweedehandskeuring toen ook niet nodig, maar mocht die mens al van de eerste dag niet meer kunnen rijden met die auto, dan had ik hem van eerlijke schaamte toch ook direct teruggenomen...
Maar blijkbaar is niet iedereen zo, helaas. We hebben geprobeerd om met de verkoper te praten, maar die neemt z'n telefoon gewoon niet meer op. Aangetekend schrijven is ondertussen al verstuurd, ik zal niet nalaten om verdere stappen te ondernemen als dat nodig zou zijn.
Ik ben lang braaf en goed, maar eens ik in mijn wiek geschoten ben...