Zal ff kort mijn verhaal schetsen
Bij de aanleg van het voetpad maakt de aannemer(aangesteld door stad en sociale huisvestingsmaatschappij) schade aan mijn oprit.
verzekering van aannemer komt tussen,zijn verzekeraar en een expert komen ter plaatsen en we komen tot een oplossing/bedrag als minnelijke schikking/ om de schade te herstellen
Op het papier dat we beiden onderteken staat het bedrag/forfait die op mijn rekening zal gestort worden alsook de vrijstelling voor de aannemer(500e)
nu,paar dagen later krijg ik van de verzekering het bedrag dat we overeengekomen zijn uitbetaald VERMINDERD met 500e!!?
Ik bel de verzekeraar op en die zegt met dat de overige 500e dient te betaald te worden door de aannemer omdat dit zijn vrijstelling is!Ik ben nu afhankelijk van de goodwill van de aannemer of hij al dan niet de overige 500e zal betalen?
Kan dit zomaar? Is het niet logischer dat de verzekering mij het volledige bedrag betaald en dan de 500e eist van hun klant? Nu moet ik ,in het slechtste geval ,weer beginnen zagen achter mijn geld???!alvast dank