OMZEILEN is blijkbaar erg in de mode de laatste tijd.Iedereen krijgt af en toe wel eens telefoon of een bericht van een onbekend nummer, en ook al weigeren veel mensen dan op te nemen, willen we natuurlijk wel weten wie je wou bereiken. We ontdekten nu dat je in heel wat gevallen de identiteit van onbekende nummers makkelijk zelf kunt achterhalen.
De enige vereiste is dat jij en de onbekende persoon beiden whatsapp op jullie smartphone hebben staan.
Het werkt als volgt: je voegt het onbekende nummer toe aan je Whatsapp contactenlijst. Onder pakweg de naam ‘stalker’ of ‘smeerlap’, dit is toch alleen voor jezelf zichtbaar. Kies daarna voor ‘Nieuwe chat’, kies het onbekende contact en tik een paar letters in maar verstuur die uiteraard niet. Vanaf dan kun je de profielfoto en Whatsapp-naam van de persoon in kwestie zien. Een rondje Facebook later, en je weet exact wie je probeerde te bereiken.
Bron:hln
Dit kon de verkoper niet weten. Voor hetzelfde geld was dit een voor de TS totaal onbekende persoon, naar waar hij per ongeluk een berichtje gestuurd had (één cijfertje fout in het nummer, bijvoorbeeld).Een GSM nummer dat men al eens gegeven heeft in het verleden privacy ??
Normaal zijn GSM-nummers hier niet in opgenomen, tenzij expliciet doorgegeven door de eigenaar van het nummer. Mijn GSM nummer is bijvoorbeeld niet terug te vinden in de witte gids of waar dan ook op internet. Enkel mijn provider kan mijn persoonsgegevens koppelen aan mijn GSM nummer (en uiteraard mensen die me kennen).Heb eventjes een nummer in de witte gids opgegeven en direct de naam gekregen.
Ja, omdat mensen die ooit ZELF vrijgegeven hebben. Als je je GSM nummer nergens zelf doorgeeft op internet, zal dit niet zomaar terug te vinden zijn, hoor. Google indexeert ook maar wat er terug te vinden is op internet, hoor...Er zijn nogal wat gsm nummers gewoon terug te vinden bij Google