Hallo,
Kan iemand mij raad geven?Ik zit sinds kort ongewilt in schuldbemiddeling.Ik heb een ziekteuitkering van +-850 euro,en kindergeld van 115 euro,nu en dan eens onderhoudsgeld van 125 euro.
Ik krijg 900 euro leefgeld ,moet daar dan 437€huur,160€gas,81€euro stroom iedere maand betalen.Inderdaad van 147 euro moet ik dan rondkomen om te leven.Ik ben niet tegen schuldbemiddeling,en is het best wel goed dat het bestaat.Ik ben hierin verzeild geraakt door ex man die schuld niet wil afbetalen en ik dom geweest ben daar ik 10 jaar geleden nog heb getekend voor ik hem verliet.Met toestemming van rechter uiteraard.Hij heeft dan nog belastingfraude gepleegt die ik ook heb afbetaald en er nu van verlost ben.Ik wil hier niet alles in detail treden want dan is het einde zoek.Mijn probleem is,door dat schuldbemiddelaar te laat stort krijg ik allemaal achterstanden op de vaste nutsvoorzieningen,ik krijg mijn uitkering iedere maand op de 25ste,en hij stort het pas 10 dagen later op mijn rekening,door hem krijg ik dus huurachterstand en degelijke.Even vermelden dat ik van sociale huisvestingsmaatschappij huurder ben.Wat hij dus doet is rijk worden op de rug van arme mensen door de interesten op te trekken,zo wil ik ze ook wel verdienen.Dit pik ik niet,en wil hiemee uit stappen,ik weet ook wel dat de lieve deurwaarders binnenkort hier gaan staan,om alles op te halen.Heb daar geen probleem mee daar materiele dingen voor mij niet belangrijk is.Ik heb liever dat alle vaste kosten betaald zijn en zo we ons dak boven ons hoofd houden.Mijn dochter is in behandeling van ohrtodont en gaat nog naar school ,maar dit wil hij niet betalen en zegt dat alles met de 900€moet betaald worden.Graag informatie of dit alles kan?Wat kan ik eventueel doen?Dt is godgeklaagt,en vnd dat niet kunnen ,de mannen hebben nu echt niks te kort ,om dannog interesten op te trekken.Dit wil ik bekend maken.Want dat werkt ook de armoede in de hand.
Mvg,
Petra,