Art. 3 Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kindis het niet mogelijk om gewoon een antwoord te geven op haar vragen dan dat menig hier zijn mening geeft op hoe en wat en waarom...
Code: Selecteer alles
Het is in het belang van het kind dat beide ouders bij de opvoeding van hun kind hun een warme, een liefdevolle, een zorgzame opvoeding kunnen bezorgen waarbij beide ouders elkaar voldoende ruimte gunnen om aandacht en genegenheid te schenken kortom om hun opvoedingsproject (hun levenswerk) waar te kunnen maken.
Dat is nu juist de meerwaarde van een forum.... dan dat menig hier zijn mening geeft
Wat ik erger vind dan dreigen om een kind te vervreemden van een ouder is het kind vervreemden van een ouder. En ja daar zijn menig ouders al radeloos van geworden.wat de dna-test betreft, biologische vader kan op elk moment, zelfs voorbij eerste levensjaar, een dna-test eisen en de naam veranderen.
daarvoor is geen toestemming van de moeder nodig, daarover beslist de rechter. moeder kan weigeren maar dan kent de rechter dan toch de test toe en indien positief moet zelfs de moeder opdraaien voor de kost ervan
een kind geen recht heeft om beide kanten van zijn familie te kennen maar of dit altijd goed is....
RR schreefwant als hij de moeder niet meer kan treffen via het kind als hij het heeft dan doet hij het wel met het kind
Code: Selecteer alles
Het is in het belang van het kind dat beide ouders bij de opvoeding van hun kind hun een warme, een liefdevolle, een zorgzame opvoeding kunnen bezorgen waarbij beide ouders elkaar voldoende ruimte gunnen om aandacht en genegenheid te schenken kortom om hun opvoedingsproject (hun levenswerk) waar te kunnen maken.
Mijn mening: Een kind hoort toe aan die ouder die dat waar wil maken.
denk je echt dat ze (elk) een kasteel -moeten- hebben met 30 slaapkamers (als ze gaan scheiden)?ook kan je eisen dat je kind een eigen slaapkamer krijgt ( is ook wettelijk verplicht)
Het is moeilijk om een norm te zetten maar als de eerste consulatie niet langer dan een half uur duurt en enkel "een eerste oriënterend advies" is gegeven, rekent de advocaat normaal niets aan.Hij zelf dacht dat hij de zaak van mij mocht doen, toen ik hem duidelijk maakte dat ik erover zou nadenken eiste hij plots 75 euro voor de tijd die ik ingenomen heb?
Een eerste advies is toch gratis?
het gaat tenslotte wel om een kind dus ...
Om welke reden denk je dat enkel de vader zal moeten rijden? Bij steeds meer rechtbanken is bij dergelijke twist dat elke ouder een rit voor zijn rekening zal moet nemen, vb. de ouder bij wie het kind verblijft doet het naar de andere ouder. Nog dit... als je advocaat concludeert dat de andere ouder een onvoorzichtige bestuurder is, dan verhoog je ook de kans dat U voor het vervoer heen-en-terug zal mogen instaan.Eenmaal hij iemand nieuw leert kennen en daar zelf kinderen mee heeft, denk je dat hij nog zin zal hebben om elk weekend 200 km te rijden? Of als ze niet kan/mag blijven overnachten bij hem is het voor hem zelfs 400 km rijden.
Je kan als je er niet mee akkoord gaat een brief schrijven naar de stafhouder van de balie (+/- de toezichter op (on)eerlijke praktijken van de advocaat) met vermelding van de feiten alsook je ongenoegens over de 75 euro.Ik heb niks bij hem getekend, moet ik dit nu betalen?
En hoe schadelijk is dit beschermen?en het kind willen beschermen.
neeooit het boek gelezen of de film without my daughter gelezen/gezien?
Deze knoop, de strijd om "macht" zal men m.i. best samen met de ouders moeten gaan ontwarren.het draait hier niet om liefde maar macht zowel voor de moeder als het kind.