Moeten we dan niet gewoon het taboe doorbreken...Dit is toch niet meer aanvaardbaar?
Het taboe is toch doorbroken? Een moskee met
klokken : enig op de wereld, vermoed ik. Bij ons in de buurt komt
die geluidsoverlast alleen van de katholieken. Inderdaad onaanvaardbaar. Smelten, die klokken, en er wapens van maken.
Tja, ik probeer het uiteraard zo vriendelijk mogelijk uit de doeken te doen om niemand op de tenen te trappen.
Als je dan toch de feiten wilt:
U doet wat kleinerend over het klokkenprobleem:
de klok luidt op volgende tijdstippen, gevolgd door arabisch gezang.
03:24
05:46
13:39
17:53
21:33
23:26
In feite mogen ze niet luiden s'nachts en de politie is al tal van keren op de hoogte gebracht maar doet gewoon niets.
Dit gaat niet over wat achtergrondanimatie, maar is allesoverheersend.
Een heel verschil met de klokken van onze kerken op een zondagmorgen lijkt mij.
Als je wil weten wat dit arabisch gezang inhoudt kan je eens een kijkje nemen op "centreislamique.be"
Feiten van de criminaliteit:
Kinderen van 12 jaar oud komen aanbellen om goederen te verkopen die duidelijk gestolen zijn. Als men er dan de politie bijhaalt dan is de volgende ochtend de auto bekrast en hangt er een foto van vermoorde mensen op hun voordeur.
Vorig jaar is een vrouw in haar eigen woning verkracht terwijl haar kinderen er bij waren.
Er is in 3 huizen ingebroken.
2 auto's gestolen.
Dagelijkse dreigementen.
Er wordt met stenen gegooid naar dure voorbijrijdende auto's.
en nog veel en veel meer, maar bovenstaande geeft al een goed beeld van de onleefbaarheid van deze wijk.
En zoals gewoonlijk, politie arresteert en de volgende dag lopen ze opnieuw rond...
Dit alles in een wijk waar zo'n 40 mensen wonen.