Korfina Verzekering

Yarini
Topic Starter

Korfina Verzekering

#1 , 13 apr 2009 09:52

Ik heb een vraagje ivm deze verzekering.

Even een voorbeeld, ik heb een huurder die een contract tekent en een waarborg neerlegt van 2 maanden huur bij Korfina, waar beide partijen dienen te tekenen.

Stel op het einde van zijn contract betaalt deze huurder gewoon zijn laatste 2 maanden huur niet meer en vertrekt zonder iets te zeggen. Hoe kan ik als verhuurder mijn waarborg terug trekken?? Normaal zijn beide partijen nodig om de huurwaarborg terug te krijgen? In dit geval zit ik vast als verhuurder vast want de huurder die heeft gewoon zijn waarborg terug door 2 maanden geen huur te betalen.

En wat indien ik een huur- en rechtsbijstandsverzekering neem bij Korfina? Zorgen zij dan om dit probleem op te lossen? Of dien ik zelf naar de vrederechter te stappen?

Groetjes,

Yarini

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 apr 2009 12:30

Om de waarborg vrij te krijgen zal u naar de vrederechter dienen te stappen deze kan dan indien deze vraag in jullie verzoekschrift staat besluiten de waarborg vrij te geven op jullie naam. Indien jullie een rechtbijstand huur bij Korfina hebben (zelfde maatschappij die ik gebruik) zullen ze u, nadat ze zelf hebben getracht de huurder tot de orde te roepen, een advokaat naar keuze in de arm laten nemen.

Opgepast: Als de huurders niet solvabel zijn en de deurwaarder die het vonnis betekend er niet in slaagt de kosten te recupereren zal de advokaat in kwestie het forfait (franchise) aan jullie door factureren. (eigen ervaring is deze franchise € 250)

Yarini
Topic Starter

#3 , 15 apr 2009 14:36

Ok thanks voor de inlichtingen dan!!

Groetjes,

Yarini

Reclame

Terug naar “Huren”