huurkoop piano

*M*
Topic Starter

huurkoop piano

#1 , 15 apr 2009 09:53

Twee jaar geleden heeft mijn man een piano gehuurd aan een vast bedrag per maand. Hij heeft daarvoor een huurcontract getekend waarin staat dat, bij aankoop van de piano, maximum twee jaar huurgeld van de aankoopsom kan worden afgetrokken.
Er staat verder niets in het contract over de duur van de huurperiode. Er staat enkel nog dat "men" het contract alleen in augustus kan opzeggen. Wie "men" is, wordt niet verduidelijkt.

Gisteren kreeg ik telefoon van de verkoper met de vraag of mijn man de piano wil kopen of niet. Ik vroeg of we niet gewoon verder kunnen blijven huren. Dat kon volgens hem niet, omdat het contract na twee jaar eindigt.

Dat is volgens mijn man echter niet wat de verkoper hem verteld heeft bij het begin van het huurcontract. En ook in het contract kan ik niets vinden waaruit letterlijk blijkt dat het contract na twee jaar afgelopen is. Zoals gezegd: er staat enkel in dat de maximale aftreksom 2 jaar huur bedraagt.

Wij zouden graag onze rechten en plichten als consument kennen voor we een beslissing nemen. Waar kan ik de wetgeving rond huur(koop) terugvinden?

Hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 15 apr 2009 10:54

wat je ook kan doen, voor het minste miserie, is het contract laten eindigen
dan een nieuwe piano huren
zo heb je dan om de twee jaar een nieuwe piano in huis

ik weet dat bij piano's maene vroeger je langer kon huren, maar je kon maar twee jaar huurgeld aftrekken bij aankoop van een piano
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

*M*
Topic Starter

#3 , 15 apr 2009 11:16

Mja is een optie, maar dan draai je wel telkens op voor de vervoerskosten...

Reclame

KitchenNightmares

#4 , 15 apr 2009 13:15

Ik zou voor de oplossing van Sniper gaan...
Verschillende zaken contacteren en onderhandelen over transportkost...

*M*
Topic Starter

#5 , 11 mei 2009 14:47

Even antwoorden dat dit probleem intussen opgelost is.
Beller bleek niet de eigenaar van de zaak te zijn, maar een personeelslid dat duidelijk niet op de hoogte was van de contractbepalingen.
We huren nu nog probleemloos een jaartje verder!

Terug naar “Consumenten Koop”