#11 , 11 apr 2018 08:08
gisteren avond laat 21:45 uur kreeg ik de volgende mail
Geachte Heer Cxxxs,
Zoals u deze morgen verteld is, kunnen we de resultaten enkel bezorgen aan de aanvragende arts.
Met vriendelijke groeten
dr. Axxx Pxxxx
klinisch bioloog - ziekenhuishygiënist
tel.: 09 xxxxxx
Deze morgen heb ik dit terug gestuurd
Hallo,
Een beetje verbaast daar de meeste labo's dit wel doen.
Daarom vraag ik ook dat u de wetgeving er ook zult over respecteren!
8 DECEMBER 1992. - Wet tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens.
Art:10 § 2.WVP (Onverminderd hetgeen is bepaald in artikel 9, § 2, van de wet van 22 augustus 2002 betreffende de rechten van de patiënt, heeft elke persoon het recht om hetzij op rechtstreekse wijze hetzij met behulp van een beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg kennis te krijgen van de persoonsgegevens die betreffende zijn gezondheid worden verwerkt.) <W 2002-08-22/45, art. 18, 006; Inwerkingtreding : 06-10-2002>
(Onverminderd het bepaalde in artikel 9, § 2, van voornoemde wet, kan op verzoek van de verantwoordelijke van de verwerking of op verzoek van de betrokkene, de mededeling gebeuren door tussenkomst van een door de betrokkene gekozen beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg.) <W 2002-08-22/45, art. 18, 006; Inwerkingtreding : 06-10-2002>
22 AUGUSTUS 2002. - Wet betreffende de rechten van de patiënt.
art:,9 § 3. De patiënt heeft recht op afschrift van het geheel of een gedeelte van het hem betreffend patiëntendossier (...), overeenkomstig de in § 2 bepaalde regels. Ieder afschrift vermeldt dat het strikt persoonlijk en vertrouwelijk is.
Ik hoop dan ook dat ik ook dat je aan mijn vraag tegemoet zal komen
hoogachtend
Cxxxx jxxxx
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.