Hallo,
Ik weet niet goed waar mijn vraag thuis hoort dus stel ik hem hier maar even.
In 2012 wilde ik wat bijverdienen en begon bij Eupohony.
Ik zou dan zelfstandige in bijberoep worden en moest 20u per weer werken.
Dat zou lukken, want ik had een contract van 20u/week.
Ik schreef me in bij acerta en kon vrijstelling krijgen omdat het zelfstandige in bijberoep was en hoefde dus geen bijdragen te betalen.
Een btw nummer heb ik nooit gehad, omdat Euphony blijkbaar toch niets voor mij was.
Dus ik zette alles stop (zo dacht ik)
Ik schreef aan acerta dat ik geen zelfstandige in bijberoep meer was en dat ik eigenlijk ook nooit 1 cent verdiend had met Euphony (omdat ik geen btw nummer had werd ik niet uitbetaald)
Ik moest volgens hen enkel een papier binnen doen van Euphony waarop stond dat ik ermee gestopt was en dan was alles in orde en zouden ze mijn bijberoep als zelfstandige stop zetten.
Dus ik stuurde dat papier op en nooit meer wat van gehoord.
Tot ik een maand geleden een brief kreeg dat ik nog 4000€ bijdragen voor zelfstandige moet betalen want dat ik ondertussen zelfstandige was.
Ik meteen gebeld en gezegd dat ik ermee gestopt was en dat ze daarvan al een bewijs hadden in mijn dossier.
Ooh ja zeiden ze dat klopt, je moet nu enkel een eerverklaring naar ons opsturen en dat is alles in orde.
Ik vroeg nog uitdrukkelijk of ik nu zeker die rekening niet moet betalen.
Nee over die rekening moest ik me geen zorgen maken.
Tot vorige donderdag kreeg ik weer een brief.
nu een rekening van 906€ omdat ik een kwartaal moet betalen van in 2012 nog.
ik belde hen en ze vertelde me dat ik in het derde kwartaal van 2012 te weinig uren had gedaan om nog als zelfstandige in bijberoep te zijn dus werd ik zelfstandige in hoofdberoep.
Dat veranderde ze zomaar zonder me wat te zeggen of te vragen.
Is er mss iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Want ik heb nooit iets verdiend als zelfstandige in bijberoep en heb zeker geen 906€ om deze rekening te betalen.
Iemand enig idee?
Groetjes Natalie