#4 , 28 mei 2006 14:10
Als OCMW medewerker zo je toch ook moeten weten dat sommige dingen niet op 1,2,3, zijn te beantwoorden, wat wel zou gebeuren via een chatbox. Zelfs door rechtsgeleerden, wat tot ruzies op het forum zou leiden.
Deze die het forum hebben opgestart zullen wel eerst uitgezocht hebben hoe zij het beste konden werken.
Voor een chatbox moet je ook steeds iemand hebben die alles in het oog houd en kan optreden bij beledigende of onzedige berichten. Vind maar eens mensen die dit dag en nacht willen/kunnen doen.
Ook zijn er veel vraagstellers die via het emailadres gaan omdat zij niet weten wat wel en wat niet bekent moet gemaakt worden om een zo juist mogelijk antwoord te krijgen.
Daar komt bij dat men bij een chatbox niet kan gaan nakijken wat er is geschreven geweest na het sluiten van de box en zijn antwoorden op de vraag dus kwijt is, wat soms nodig is om het antwoord met wettekst te begrijpen en/of uitleg.
En zoals Lex en Anke reeds stelden zijn er voor veel vragen opzoekingen van de wetten en regelgevingen nodig. Zelfs voor de niet judidische vragen.
Enkel voor onderlinge vragen zou een chatbox nut hebben en deze gebeuren nu ook via PB en/of andere gesloten chatboxen. Wat een chatbox bij het forum overbodig maakt