Beste ik heb een vraag,
Mijn vader is overleden had geen partner enkel 2 kinderen.
Nu had mijn broer omdat ze zelf al een notaris hadden voor eigen aankoop huis, deze ook het nalatenschap laten regelen van ons vader. Omdat er geen eigendom in het spel was ook geen gift dus had de notaris mijn broer aangeraden de banken zelf te regelen. Dus hebben wij al van een paar banken gelden ontvangen elk 50/50. Nu belde ik gisteren terwijl mijn broer dat liever niet wou naar deze notaris, om te vragen hoe hoe het zat ivm erfenisopvolging. De notaris vertelde me dat volgens mijn broer er geen giften zijn gegeven. Mijn broer weet dus niet dat ik ondertss weet hij dit niet aangegeven/doorgegeven had. Mijn broer had een mooi bedrag gekregen ong. 24000€ enkele maanden voor het sterven van mijn vader, voor betalen kosten aankoop eigen huis. Daarom we alles zelf mochten regelen omdat er geen giften zouden zijn gegeven ook geen onroerend goed int spel, volgens mijn broer meedeelde aan notaris en dan is idd de verdeling gewoon 50/50. Maar dat is nu niet waar hij verzweeg dat ze 24000€ ontvangen hadden van mijn vader. Wij moeten normaal één van de dagen nog bij 1 bank papieren invullen voor uitbetaling van gelden. Nu is mijn vraag heb ik recht op meer omdat mijn broer al een gift ontvangen had? Als hij dat niet aangeeft en de fiscus valt erover kn ze dan de boete en successierechten innen bij alle erfgenamen moest hij zelf niet kn betalen dan? Wat kan ik nu nog doen om te verkrijgen waar ik recht op heb, want ik veronderstel mijn broer dit normaal moet bijtellen bij verkregen erfenis? De overlijdens akte of hoe het ook noemt zou bn 2 weken normaal getekend moeten worden door ons bij notaris. Zijn notaris zei dat ze er niets kan aandoen, en ik dat onderling moet overeen komen en verdelen met mijn broer. Die zal me graag zien komen als ik vraag achter de helft van datgene hij ontvangen had. Zijn er nog opties? Wat doe ik nu best? Of beter kan ik daar nog iets aan doen?