Waar beginnen...
Eerst en vooral verwijs ik naar hier:
viewtopic.php?f=85&t=86490
Het verklaart (hopelijk) één en ander. In alle geval motiveert het waarom ik gedaan heb wat ik heb gedaan...
Wat het re-design betreft:
1. De opmerking over het dropdown header-menu deel ik. Op laptop is het bijzonder storend, op smartphone heb ik er geen last van;
2. Idem voor kleurenschema/achtergrond: lettertype is best tof, maar door kleur van tekst en achtergrond leest het niet vlot + is het té scherp.
Wat de kern van JF zelf betreft:
Ja, Jureca is een commerciële onderneming
Nee, Jureca levert zelf geen advies
Nee, aan de kern van JF verandert niets
Toen we met JF enkele jaren geleden zélf ons eigen platform probeerden op te zetten (de anciens gaan zich herinneren waarover ik het heb), wilden we eigenlijk crack hetzelfde doen als waarmee Jureca bezig is: een gratis forum waar iedereen vragen kon stellen en antwoorden kon geven koppelen aan wat je "premium services" zou kunnen noemen.
Zit je met een probleem en wens je gratis advies ? Dat kan.
Volstaat het gratis advies niet en wil je professionele bijstand ? Dat kan.
Mijn project is toen niet van de grond gekomen.
Om een lang verhaal kort te maken:
De keuze die eind 2017/begin 2018 voorlag was:
ofwel aanmodderen en stilaan wegdeemsteren binnen een omgeving die in sneltempo aan het veranderen is,
ofwel een locomotief zoeken om ons forum waar gratis en laagdrempelig advies mogelijk is en blijft aan vast te haken en zo de toekomst tegemoet te rijden.
Die keuze was absoluut noch gemakkelijk noch evident.
Ik heb een keuze gemaakt en besef dat er voor- en nadelen aan vasthangen en dat er een overgangsperiode aankomt waarbij beide "partners" hier en daar wat zullen moeten aanpassen, bijschaven, gewoon worden, wennen,........
Mijn hoofdbekommernis bij die keuze was: hoe zorg ik ervoor dat er ook morgen een plaats op internet blijft bestaan waar we gratis en anoniem een hoge kans hebben dat onze juridische vragen een antwoord krijgen.
Afgaande op de gesprekken die ik de afgelopen jaren had met verschillende "spelers", ben ik ervan overtuigd dat Jureca daarvoor kan zorgen.
Mvg,
Bart Demyttenaere
webmaster