Maar er is geen ongeval gebeurd. Laat ons aub geen appelen met peren vergelijken.Als uw nummerplaat van uw wagen valt net op de plaats en op het moment dat er ergens een ongeval gebeurt met vluchtmisdrijf, dan is dit voor politie en rechtbank een héél erg sterke aanwijzing dat de eigenaar van de nummerplaat ook de dader van het vluchtmisdrijf is.antwoord: ???? Het is eerder omgekeerd, wil je nu beweren dat als er een nummerplaat van mijn auto valt dat automatisch als bewijs geldt dat ik ergens vluchtmisdrijf heb gepleegd??? Ik zie het verband niet.
Het is dan aan de eigenaar van de nummerplaat om het tegendeel te bewijzen. Dit kan vrij éénvoudig:
1. Een PV voorleggen op datum VOOR het vluchtmisdrijf van aangifte van diefstal van de nummerplaat.
2. Als het ongeval sowieso schade had moeten veroorzaken aan de wagen van de vluchtende partij, maar de wagen blijkt piekfijn in orde te zijn.
3. Eigenaar van de wagen was op het werk en de beveiligingscamera van het werk heeft de wagen gefilmd toen deze toekwam zonder nummerplaat.
4. Etc...
Als de eigenaar van de plaat echter geen deftige uitleg kan geven, ga er dan maar van uit dat men de eigenaar als dader zal aanwijzen. Hij kan dan beter een goede advocaat nemen.
Misschien bestaan er wel camerabeelden van iemand die uw doos papier uit het afvalhok haalde? Anyway. Ik denk dat alles gezegd is: je kan aangifte doen van diefstal van uw afval en proberen dit PV in te brengen als bewijsstuk om uw boete te betwisten. Of dit ook succes gaat hebben? Als dit zou werken, kunnen alle "echte" sluikstorters bij een boete naar de politie stappen, PV laten opstellen van diefstal van hun afval en zo de boete betwisten. Het zou me dus niet verwonderen dat men een aangifte op datum NA die van de gasboete, niet zal aanvaarden...
Laat ons in ieder geval weten hoe het afloopt!
Als ik mijn nummerplaat verlies dan koop of bestel ik een nieuwe.
Daar ga ik geen gasboete voor krijgen. En aangezien geen vluchtmisdrijf gaat niemand er zich
verder over bekommeren.
Neen er zijn geen camerabeelden. En neen, het is niet mijn plicht om elke dag in het vuilislokaal te moeten gaan controleren of
mijn afval al dan niet is gestolen.