Beste,
Mijn zoon is 15 jaar en gaat naar het derde middelbaar grafische communicatie (TSO) in Mariakerke (bij Gent). Hij heeft spijt van die keuze om meerdere redenen. De richting is niet wat hij verwacht had en de afstand thuis - school, begint zwaar door te wegen. (Treinrit van 50 minuten en vervolgens nog een busrit).
Zijn leerlingbegeleider maakte mijn zoon erop attent dat de richting "Industriële wetenschappen", beter zou aansluiten bij zijn interesses en bij zijn capaciteiten, gezien hij zeer sterk is in wetenschappen en wiskunde. Daarop heeft mijn zoon alles opgezocht over deze richting en het lijkt ons inderdaad een richting die zeer goed bij hem past. Hij zou graag zo vlug mogelijk overstappen, om zo minder leerstof te missen. In de richting die hij wil volgen is immers het vak wiskunde wat zwaarder en zijn er ook vakken die nieuw zijn voor hem zoals elektriciteit, elektronica, engineering en mechanica. Indien hij pas in september de overstap maakt, zal hij dus een heel jaar gemist hebben en kost het extra moeite om dat op te halen. Vandaar dat het ons beter lijkt om nu reeds over te stappen.
Kan iemand me advies geven over te volgen stappen om te proberen te veranderen van studierichting?