wij wonen in een nieuwbouw huis en zijn de 1e bewoners.
bij de oplevering van het huis, werden alle meterstanden genoteerd, om de abonnementen van de nutsvoorzieningen over te nemen, van de aannemer: gas, electriciteit, water, kabel, telefoon... wij deden het nodige bij de leveranciers, zodat dit alles op onze naam kwam en kon gefactureerd worden aan ons. nu realiseren wij ons, na jaren, dat wij nooit een factuur voor water kregen. voor alle andere nutsvoorzieningen was dit direct in order, en ontvangen wij maandelijks een factuur. maar niet voor water. wij hebben onze papieren doorgenomen, en vinden weldegelijk een aangifte van "overname", met vermelding van de watermeterstand, bij de leverancier. wij hebben dus onze plicht gedaan. maar toevallig merken wij nu, dat wij nooit een, factuur kregen voor ons waterverbruik. en dit nu al een paar jaar.
wij weten niet goed wat wij hiermee moeten doen.
wij begrijpen dat wij hier een plicht hebben. maar in hoeverre zijn wij nu verantwoordelijk? wij zijn geen wanbetalers, want kregen nooit een factuur. aan de andere kant, verbuiken wij natuurlijk water. ligt de fout hier bij de leverancier? wat kan die nu van ons opeisen? kunnen wij verplicht worden, om retro-actief alles te betalen, tot jaren terug? is er een limiet tot hoever in het verleden, de leverancier ons kan verplichten te betalen? wat zijn onze rechten en plichten? wij gaan uiteraard doorgeven dat wij nooit werden gefactureerd, maar weten graag waar we staan en hoe dit aan te pakken.
alvast bedankt