Tjah, Belgie heeft een enorm probleem met de "langdurige" werklozen.
Neem nu dat ik op mijn 18de begonnen ben en 42 jaar gewerkt heb en collectief ontslagen wordt. Op mijn 61ste ben ik dus "al" 1 jaar een kost voor de staat en langdurig werkloos!
Maar iemand die dezelfde loopbaan heeft maar in de ambtenarij die mens is eigenlijk heel zijn leven een kost, toch? Die is zoals een werkloze netto-ontvanger dwz die mens betaalt geen belastingen maar wordt met belastingen onderhouden. Wist U dat 1 actieve Belg op 2 zijn inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgt? U kunt dat hier lezen :
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html
Wij geven jaarlijks 46 miljard Euro meer uit aan dit soort "actieven" dan Nederland.
Voor werkloosheid geven wij 8.6 miljard Euro uit.
Indien U de werklozen gaat vervolgen om budgetaire redenen dan is dat toch maar een druppel terwijl iedereen weet waar het echte probleem van de NV België ligt nl in het moddervette staatsapparaat (54%BBP en dat is 10%BBP meer dan Nederland) dat zichzelf excessieve voordelen heeft toegeëigend ten nadele van mensen die voor echte welvaart zorgen. Zo'n staatsbestel zorgt voor een waanzinnige belastingsdruk ook en vooral op arbeid. Zijn werklozen dan niet eerder slachtoffer dan "schuldige" van hun situatie als je dit spiegelt met iemand die niet produktief is en veelal onzinnig werk doet maar nooit ontslagen kan worden?