Ok, het is voor mij nu wel stilaan duidelijk: de hogescholen en universiteiten mogen dus hun 'zin' doen.
Gisteren kreeg ik te horen van een docente (in de hogeschool waarover het hier gaat) dat men in de concurrerende hogeschool (die in vogelvlucht enkele km van elkaar verwijderd zijn) voor DEZELFDE studierichting een totaal ander evaluatiesysteem gebruikt. En wat nog straffer is: zij zou haar eigen dochter naar de concurrentie sturen omdat ze niet akkoord gaat met 'de manier van doen' in haar eigen hogeschool... Dat zegt voor mij genoeg.
Als ik met mijn collega's hierover spreek, is iedereen verontwaardigd. Geen enkele collega heeft een kind in een hogeschool/universiteit die met hetzelfde systeem te maken heeft.
Enfin, dat doet allemaal niet ter zake. Het is wat het is en men zal er zich moeten bij neerleggen.
Ondertussen heb ik van de studente in kwestie vernomen dat meer dan 80% niet aan de stage mag deelnemen. Vreemd... Zijn er stageplaatsen te kort???
Nog dit: ik begrijp niet goed wat er bedoeld wordt met 'Wat is het eerste wat u moet doen als u uw praktisch examen rijbewijs start?'
Waarschijnlijk een terechte opmerking, maar ik begrijp het niet.
Als iedereen zijn rijbewijs moet inleveren die niet alle vragen correct had op het theoretische examen zouden er geen files meer zijn. Wel, dat is misschien dé oplossing voor ons fileprobleem... Meteen ook een hint naar de professor mechanica waarvan sprake. Is hij dan zo perfect in alles? Toevallig woon ik tussen twee professoren (ik voel me nederig
). Een professor 'pensioenen' (de beste van Vlaanderen heb ik me laten wijsmaken) en de andere is zelfs nog een grotere 'crack': dokter, licentiaat rechten, volksvertegenwoordiger, professor en sinds enkele jaren voorzitter van het Grondwettelijk Hof. Toen ik een vraag stelde over 'mijn pensioen' zei hij me dat hij dat moest opzoeken, want dat hij ook niet alles kan weten. Ik wil maar zeggen: verlangen dat een ander ALLES weet, is geen kunst. ZELF alles weten is een andere uitdaging.
Stof tot nadenken.