Mijn man heeft een hospitalisatieverzekering bij D*V en dit via zijn makelaar aan wie de premie jaarlijks betaald wordt. De polis wordt jaarlijks hernieuwd op 1 februari. Tot op heden hebben wij echter nog geen vervaldagbericht/betalingsopdracht gekregen.
Mijn grote bezorgdheid is echter dat mijn man op dit moment gehospitaliseerd is en dit voor nog lange tijd, dus dit wordt een duur dossier voor de verzekeraar.
Ik heb hierover al 2x contact opgenomen met de makelaar want in mijn optiek dient een verzekering betaald te zijn voor de vervaldag. Hun antwoord is dat er in januari altijd een achterstand is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Vorig jaar zou het vervaldagbericht ook pas op 31 januari verzonden zijn geweest door de makelaar. Maar vorig jaar en andere jaren was er geen lopend dossier, dus waren er ook nooit zorgen. Er is voorheen ook nooit een ernstig schadegeval geweest.
Om gemoedsrust te hebben wat dit betreft heb ik gisteren de contactpersoon bij de makelaar gevraagd om mij dan schriftelijk via mail te garanderen dat de dekking en de continuïteit van dit dossier en deze polis geen gevaar lopen en dat een eventuele laattijdige betaling langs onze kant volledig buiten onze wil is en enkel aan hen te wijten is. De contactpersoon zou een dergelijke mail sturen maar heeft het niet gedaan.
Maandag zijn we 29 januari.
In hoeverre moet ik mij nog zorgen maken, of wat anders kan ik nog meer doen?