#11 , 26 jan 2018 16:20
Ondertussen heb ik al deze reacties gelezen.
Om te beginnen is het NIET geplaatst door iemand die gebuisd is: IK BEN ZELF LEERKRACHT... en om het nog interessanter te maken ben ik leerkracht WISKUNDE...
Als ik AL mijn leerlingen 0 zou geven die ergens een fout maken in een oefening, dan zullen er zo goed als geen leerlingen nog een A-attest krijgen. Laat dat duidelijk zijn. Bovendien: volgende maand heb ik 2 stagiairs. Als ik hen telkens 0 moet geven omdat ze hun voorbereiding niet op tijd afgeven, hun voorbereiding niet maken zoals het hoort, een fout op het bord schrijven, agenda niet (correct) laten invullen, het bord niet schoonvegen zoals het hoort, een toezicht vergeten te doen, een vraag niet duidelijk genoeg stellen, een toets niet op tijd hebben verbeterd, ... dan staan er binnenkort GEEN leerkrachten meer voor de klas. Mensen in opleiding mogen fouten maken (volgen ze juist geen opleiding om iets te leren????), maar moeten leren uit hun fouten. Als je in een verder stadium van je opleiding gelijkaardige fouten blijft maken, dan is er een probleem.
Dat een berekening VOLLEDIG correct moet zijn als je aan het werk bent, is een open deur intrappen, maar NIEMAND moet mij wijsmaken dat ALLE ingenieurs afgestudeerd zijn met 100% op ALLE examens!!!!!!!! Zo zal er ook geen enkele dokter NOOIT een fout gemaakt hebben tijdens zijn opleiding!
Het gaat er hier om dat een student van het EERSTE jaar vroedkunde (het gaat dus wel degelijk over hoger onderwijs) toch wel zwaar 'gepakt' wordt op deze manier.
Indien ze een levensbedreigende handeling had gedaan (bv: vergeten de badtemperatuur te controleren), zou ik mij kunnen vinden in een 0. Maar nu totaal niet. Het heeft dus totaal niets met medisch rekenen te maken. Het gaat erover dat je gewoon het gewicht (eigenlijk moet ik massa zeggen) van de baby moet bepalen voor het wassen. That's it, niet meer niet minder.
Wat betreft mijn eerste vraag: het gaat niet over berekeningen. Het gaat puur over theorie: eigenschappen geven, opeenvolgende handelingen noteren, ... Dus als je 10 eigenschappen moet geven en je geeft er maar 9, krijg je 0.