Beste,
Sinds enige tijd is het bedrijf waar ik voor werk deels 'overgenomen' door een nieuw bedrijf. (eigenlijk 2 bedrijven die samen zijn gegaan onder een nieuwe entiteit)
Nu heeft de nieuwe werkgever hiervoor een nieuw statuut bedacht in de hoop om zoveel mogelijk mensen vrijwillig in te laten tekenen zodat er onderling geen onderscheid meer is in de verschillende statuten (denk dan aan loon, vakantiedagen en allerlei andere zaken)
Nu.. Ik ben in het bezit van een "firmawagen" (ik bezie dit meer als een dienstwagen, daar de wagen in kwestie 99% voor werk wordt gebruikt. Ik werk op de baan. Ik vertrek thuis met de wagen naar de eerste klant en na de laatste klant rijd ik terug naar huis (wij hebben geen hoofdkantoor waar we elke dag moeten inklokken of whatever daar onze regio's over gans België verspreid zijn) Ik rij dagelijks 300-500km puur voor de firma en eigenlijk vind ik het al ronduit schandalig dat ik daar maandelijks voordelen alle aard voor moet betalen gezien slechts max. 5000km op 100.000km privé zijn...) s'weekends/privé verplaats ik mij meestal met andere voertuigen.
in de huidige policy staat:
"schades, anders dan gebruiksschade veroorzaakt door de bestuurder worden aangerekend."
lekker vaag, daar hou ik van! Want ik beroep, in geval van discussie, op mijn beperkte burgerlijke aansprakelijkheid. En gebruiksschade is breed te interpreteren (dan spreken we NIET over de RENTA norm)
Het nieuwe contract heeft natuurlijk een nieuwe car policy. waarin het volgende staat:
"in geval van ongevallen en/of schades veroorzaakt door de gebruiker, ongeacht of dit gebeurde tijdens het privé of beroepsgebruik van de wagen, zal de gebruiker de kosten van het ongeval deels zelf moeten betalen. Het betreft hier schade bij het normale gebruik van de wagen. (Alles wat buiten de RENTA norm valt)
Mijn gedachtegang is de volgende: als ik godganse rond rij in opdracht van........ voel ik me niet aansprakelijk voor welke schade dan ook. Hoe zouden jullie dit aanpakken of vinden jullie dat ik hier fout in ben?