Het is volgens die recente ruling gewoon een diverse inkomst, dus je moet het aangeven in dat geval. Ik snap niet in hoe u hier een keuze in ziet?Als u er voor kiest om het aan te geven zal je op je winst uit het minen idd onder de 33% regel vallen aangezien dat dit onder diverse inkomsten valt omdat dit een beroepsactiviteit is. Je kan wel uw kosten (zoals minersmateriaal etc..) inbrengen zodat u op papier minder winst maakt en dus minder belast wordt. Eventueel kan u ook een vennootschap oprichten, dan valt u weer onder andere regels.
Ik veronderstel het inbrengen van de activiteit in een vennootschap, zodat de winsten onderhevig zijn aan de vennootschapsbelasting.Het is volgens die recente ruling gewoon een diverse inkomst, dus je moet het aangeven in dat geval. Ik snap niet in hoe u hier een keuze in ziet?Als u er voor kiest om het aan te geven zal je op je winst uit het minen idd onder de 33% regel vallen aangezien dat dit onder diverse inkomsten valt omdat dit een beroepsactiviteit is. Je kan wel uw kosten (zoals minersmateriaal etc..) inbrengen zodat u op papier minder winst maakt en dus minder belast wordt. Eventueel kan u ook een vennootschap oprichten, dan valt u weer onder andere regels.
Ik veronderstel het inbrengen van de activiteit in een vennootschap, zodat de winsten onderhevig zijn aan de vennootschapsbelasting.Het is volgens die recente ruling gewoon een diverse inkomst, dus je moet het aangeven in dat geval. Ik snap niet in hoe u hier een keuze in ziet?Als u er voor kiest om het aan te geven zal je op je winst uit het minen idd onder de 33% regel vallen aangezien dat dit onder diverse inkomsten valt omdat dit een beroepsactiviteit is. Je kan wel uw kosten (zoals minersmateriaal etc..) inbrengen zodat u op papier minder winst maakt en dus minder belast wordt. Eventueel kan u ook een vennootschap oprichten, dan valt u weer onder andere regels.
Ik heb een rekening bij 3 gateways/exchanges:@marccwr
Hoe bent u van plan uw xrp te cashen naar euro? Sinds het een héél groot bedrag gaat zijn ... ?
Dat gaat inderdaad een probleem zijn. Zo zou het toch nog 33% kunnen zijn, ondanks de garanties van Dries hierboven@fortuin
Met het overzicht van de exchanges te maken die ik gebruik was ik wel aan het bedenken hoe het zit met het aanleveren van bewijslast.
Hoewel ik nooit aan traden heb gedaan kan ik dat in feite moeilijk bewijzen besef ik nu. Ik gebruik namelijk Gatehub waar ik mijn XRP onledger beheer. Nu bestaat er echter geen echte tool, noch bij Gatehub, noch publiek, om op de Ripple ledger een overzicht te maken van de "bewegingen" op mijn rekeningen teruggaande tot 2014. Ik kan hoogstens enkele maanden "terug kijken" om mijn recente verkopen op te lijsten, maar van de aankopen van XRP zelf heb ik niet echt een bewijs. Ik kan bvb wel aantonen wanneer ik in 2014/2015 vanuit mijn Belgische rekening stortingen heb gedaan naar de exchanges en wat op dat ogenblik de koers van XRP was (een soort indirect bewijs dus), maar voor de rest heb ik zo goed als niets waarmee ik de effectieve aankopen van XRP met EUR of USD kan aantonen. Enig idee of ze daarvan een probleem zouden kunnen maken?
Vrees van wel ja. Anderzijds is het nog steeds beter om veel belasting te betalen omdat je veel hebt verdiend dan dat je weinig moet afgeven omdat je maar een klein loontje hebt. 't Is maar hoe je het bekijkt. Denk dat ik eerder blij moet zijn om de winst dan bedroefd of boos over hetgeen ik misschien toch zal moeten afgeven. Ik had me trouwens toch al voorgenomen dat indien ik na volledige verkoop aan meer dan 5 of 6 miljoen zou komen dat ik er zowiezo 33% van zou besteden aan goede doelen en ontwikkelingshulp. Met hetgeen ik dan nog overhoud heb ik meer dan genoeg voor mij en mijn 2 zonen. Maar ja als ik die 33% aan de taxmannekes moet afgeven... tja dan moet onze regering maar voor die goede doelen gaan zeker?Dat gaat inderdaad een probleem zijn. Zo zou het toch nog 33% kunnen zijn, ondanks de garanties van Dries hierboven@fortuin
Met het overzicht van de exchanges te maken die ik gebruik was ik wel aan het bedenken hoe het zit met het aanleveren van bewijslast.
Hoewel ik nooit aan traden heb gedaan kan ik dat in feite moeilijk bewijzen besef ik nu. Ik gebruik namelijk Gatehub waar ik mijn XRP onledger beheer. Nu bestaat er echter geen echte tool, noch bij Gatehub, noch publiek, om op de Ripple ledger een overzicht te maken van de "bewegingen" op mijn rekeningen teruggaande tot 2014. Ik kan hoogstens enkele maanden "terug kijken" om mijn recente verkopen op te lijsten, maar van de aankopen van XRP zelf heb ik niet echt een bewijs. Ik kan bvb wel aantonen wanneer ik in 2014/2015 vanuit mijn Belgische rekening stortingen heb gedaan naar de exchanges en wat op dat ogenblik de koers van XRP was (een soort indirect bewijs dus), maar voor de rest heb ik zo goed als niets waarmee ik de effectieve aankopen van XRP met EUR of USD kan aantonen. Enig idee of ze daarvan een probleem zouden kunnen maken?