Ik denk dat men die verzekeraar weinig zal kunnen ten laste leggen daar het over een overname gaat van polis.
Waar u als verzekerde kan verondersteld worden een polis te lezen, wordt van die makelaar zeker verwacht dat hij u hierbij bijstaat, en zo'n vanzelfsprekende voorwaarden in de polis laat inlassen, of u tenminste adviseert in die richting
..
Op basis hiervan kan TS een contractuele* fout van de makelaar argumenteren (inspanningsverbintenis).2.7. De tussenpersoon heeft de algemene plicht, overeenkomstig zijn wettelijk statuut en zijn contractuele verbintenissen, de consument bij te staan zowel bij de onderschrijving, het beheer van verzekeringen als bij de regeling van schade. De tussenpersoon zal de consument aanzetten tot preventie.
Er is echter geen valse verklaring afgelegd (voor zover ik weet).Wishful thinking!!!!
Dat valt buiten de aansprakelijkheid van een makelaar of verzekeringsagent.
Verzekeringen worden afgesloten op basis van verklaring van de verzekerde die tekent voor de waarheid.
Daarom staat er in de poilis de clausule dat de dekking kan worden verminderd of geweigerd ingeval van valse verklaring.
Als dat zo is dan zou TS geen probleem mogen hebben.Er is echter geen valse verklaring afgelegd (voor zover ik weet).Wishful thinking!!!!
Verzekeringen worden afgesloten op basis van verklaring van de verzekerde die tekent voor de waarheid.
Daarom staat er in de poilis de clausule dat de dekking kan worden verminderd of geweigerd ingeval van valse verklaring.
Ik las het toch anders:Als dat zo is dan zou TS geen probleem mogen hebben.Er is echter geen valse verklaring afgelegd (voor zover ik weet).Wishful thinking!!!!
Door de polis te ondertekenen verklaart hij ervoor te zorgen dat aan de vereisten van de verzekerbaarheid is voldaan.
Uit wat we kunnen afleiden uit de uitleg heeft TS zich niet naar de voorwaarden van de polis geschikt.
Hij heeft dus iets schriftelijk bevestigd dat niet strookt met de werkelijkheid.
De suggestie was dan ook niet alsnog een dekking door de verzekering bekomen, maar een (gedeeltelijke) aansprakelijkheidsvordering tav de makelaar wegens beroepsfout.Hoe het juist is geformuleerd, daarvoor moeten we de polis kunnen lezen.
Maar ook als er een voorwaarde is om de dekking te laten ingaan en daaraan is niet voldaan dan heeft men
volgens de contractuele voorwaarden geen recht op vergoeding omdat het risico niet is gedekt indien de schade te
wijten is aan het niet vervullen van die voorwaarde.