- type van het huurcontract ( mondeling, bepaalde duur, 3-6-9, handelshuur, ...); bepaalde duur 3 jaar
- ingangsdatum contract; 08/09/2017
- werd het contract geregistreerd; ja
-----------------------------------------------------------------------------
Op 08/09/2017 een contract aangegaan voor een appartement te Brussel voor drie jaar. In het contract staat een clausule dat ik mag weggaan uit het appartement mits vooropzeg van 3 maand plus boete van 3 maand.
Wegens ernstige overlast opzeg gegeven die inging op 1/10/2017 en eindigt op 31/12/2017. Ik ben bereid om deze boete te betalen als de verhuurder akkoord gaat om mijn waarborg integraal terug storten.
Het immo-kantoor heeft een document opgesteld, waarin vermeld staat dat de huurwaarborg zal vrijgegeven worden NADAT ik de boete betaal. Ik vertrouw mijn huurbaas en het immo-kantoor niet, en wil graag gelijktijdig alles behandelen. De huurbaas wil niet afspreken voor het overhandigen van de sleutels totdat ik dit document van het immo-kantoor teken. Ik heb dit op SMS: "We zouden kunnen afspreken nadat je het document tekent."
Ik wil dit document niet tekenen, aangezien dit enkel in mijn nadeel is.
Er is nooit een ingaande plaatsbeschrijving opgesteld, dus de verhuurder zou schade (er is geen schade in deze 3 maanden gemaakt) al moeten bewijzen.
Hoe kan ik nu de sleutels overhandigen, de elektriciteit/gas-meterstanden opnemen en de waarborg terug krijgen?
Zoals ik al zei, ik heb geen probleem om de boete te betalen, maar niet als eerste...
Dit heb ik ook al gecommuniceerd naar de verhuurder.