Je betaald geen 2x belasting. Een eerste x op uw loon, en daarna nog eens bij uw jaarlijkse afrekening. Had je blijkbaar nog niet door . Maar ja, wat kan je verwachten van een bitcoinlover.Jefke 007...correct.
Ik betaal alles correct via mijn belastingen op mijn loon en mijn jaarlijkse extra belastingsafrekening ook nogmaals.
Ik denk dat er veel onduidelijkheid was, tot die ruling van dit jaar. De 33% lijkt mij nu vrij algemeen toepasbaar.Te gek voor woorden eigenlijk hier..
De vaste oude wijze kliek die samenspant tegen de nieuwkomer met de domme vragen.
Maar gaan enkel duidelijk antwoord werd gegeven aan "het manneke" door de oude wijze high society die maximum 4j extra studeerde hier...
"Alles hangt van de belastingscontroleur zijn humeur af want wij en zij weten het zelf niet in Brussel..." laat ons het zo afsluiten.
Enja iedereen hier haat de bitcoin, iedereen is daar vrij in daar gaat het niet om.
ik doe helemaal geen arbitrage, ik koop aan in 2011 en verkoop in 2017. Waar zit het speculatief gedrag dat zo nodig aan 33% moet worden belast?Als je regelmatig arbitrageverrichtingen doet in die deviezen al zeker!
Hoe definieer je juridisch: "erkend betaalmiddel"?????
De andere deviezen die je citeert zijn "wettige betaalmiddelen" dat is iets totaal anders dan digitaal apengeld dat door geen enkele overheid wordt uitgegeven.
Nog maar eens de vraag. Als ik een betaling krijg in USD in 2008 (EUR 1= USD 1.5) en ik wissel die in 2015 (EUR 1= USD 1.03) om naar EUR, moet ik daar meerwaarde belasting op betalen? En neen, ondertussen geen arbitratie of verhandelingen mee gedaan.Te gek voor woorden eigenlijk hier..
Verder is er hier geen probleem met bitcoin, wel met mensen die belastingen willen ontduiken.
Mijn antwoorden waren dan ook niet aan u gericht.ik doe helemaal geen arbitrage, ik koop aan in 2011 en verkoop in 2017. Waar zit het speculatief gedrag dat zo nodig aan 33% moet worden belast?Als je regelmatig arbitrageverrichtingen doet in die deviezen al zeker!
Hoe definieer je juridisch: "erkend betaalmiddel"?????
De andere deviezen die je citeert zijn "wettige betaalmiddelen" dat is iets totaal anders dan digitaal apengeld dat door geen enkele overheid wordt uitgegeven.
En het is het Europees Hof van Justitie die in oktober 2015 Bitcoin heeft ondergedeeld bij de 'handelingen rond deviezen, bankbiljetten en munten die wettig betaalmiddel zijn''
Neen dat moet u niet maar dat kwam in deze draad ook niet ter sprake.Nog maar eens de vraag. Als ik een betaling krijg in USD in 2008 (EUR 1= USD 1.5) en ik wissel die in 2015 (EUR 1= USD 1.03) om naar EUR, moet ik daar meerwaarde belasting op betalen? En neen, ondertussen geen arbitratie of verhandelingen mee gedaan.Te gek voor woorden eigenlijk hier..
Verder is er hier geen probleem met bitcoin, wel met mensen die belastingen willen ontduiken.
Misschien heb je mijn vraag niet gezien?Neen dat moet u niet maar dat kwam in deze draad ook niet ter sprake.Nog maar eens de vraag. Als ik een betaling krijg in USD in 2008 (EUR 1= USD 1.5) en ik wissel die in 2015 (EUR 1= USD 1.03) om naar EUR, moet ik daar meerwaarde belasting op betalen? En neen, ondertussen geen arbitratie of verhandelingen mee gedaan.