U heeft een contract met deze inmiddels vertrokken advocaat en niet met "de nieuwe advocaat". Dat zou deze advocaat toch moeten weten. Lastig inschatten of dit "goed bedoeld om vertragingen in het dossier te voorkomen" is of agressieve marketing... Dat weet u zelf het best.Dank voor jullie reacties,
De enige afspraak die ik heb is met mijn advocaat die in een geassocieerd kantoor werkte als zelfstandige, er is mij steeds gefactureerd vanuit zijn eigen naam niet van dit kantoor en dit aan €125,00 p/u excl. btw Na de melding dat mijn raadsman stopte aan de balie wat voor mij ook een verrassing was werd er gemeld dat mijn dossier aan een medewerker op dit zelfde kantoor werd overgemaakt, er is dan niet verder over uurlonen gesproken.
Ik heb dus nu van de nieuwe medewerker binnen dit kantoor en in het verdere verloop van mijn dossier een ' provisiefactuur ' ontvangen waarbij geen detail is vermeld. Ik heb dan ook een detail opgevraagd maar ik krijg enkel de melding van betrokkene dat het hier gaat om een ' voorschotfactuur voor de te leveren inspanningen ' en deze aan €150,00 p/u worden gerekend excl. btw.
Als ik dan de vraag stel waarom er zonder mijn medeweten het uurloon word opgetrokken met €25,00 krijg ik als antwoord dat dit uurloon ' marktconform ' is.
Inderdaad dat klinkt mooi, maar als er dan afgesproken word dat mijn rechtszaak bij een advocaat komt die je zegt dat hij de inhoud van mijn dossier kent en later blijkt dat hij een collega heeft gestuurd is dat bitter, als ik dan verhaal daarover vraag is het antwoord dat de betrokken advocaat een belangrijker dossier had te verdedigen dan dat van mij op een andere rechtbank....Ben je gewoonweg niet een beetje verbitterd omdat je blijkbaar verliezer bent in de procedure?
Als het kantoor zegt dat ze voor het betere cliënteel werken dan klinkt dat toch als muziek in uw oren, want u maakt deel uit van dat betere cliënteel...
Ik begrijp ook wel wat TS bedoelt, maar je moet dingen uit elkaar houden naar mijn idee. Dat iemand een provisiefactuur stuurt zonder overeenkomst is wat anders dan al de rest over dat pleidooi, de onbekende medewerker, etc.ik denk dat lezers die ook al ( negatieve) ervaringen met advokaten meegemaakt hebben, wel begrijpen wat TS bedoelt.