Hallo,
Ik wil graag weten wat een renault megane firmawagen , als extra loon zou waard zijn
Grts
Dit is de theorie die de fiscus gebruikt, een berekening die enorm in het voordeel is van de firmawagen vergeleken met een privé wagen!Volgens mij is het wel degelijk de vraag.
Hetgeen voor de werknemer extra netto overblijft (na aftrek van de RSZ-bijdragen en de bedrijfsvoorheffing) betekent dus extra per jaar voor zijn werknemer. Het voordeel dat ik bovenaan heb berekend komt overeen met een simulatie op jaarbasis.
Een ander voorbeeld:
Volkswagen Golf
> Catalogusprijs (incl. opties & BTW): 26.890 EUR
> Indien werknemer zelf zijn wagen zou bekostigen (o.b.v. 25.000 km/jaar): 10.000 EUR
> Nettoloon (na aftrek RSZ & bedrijfsvoorheffing): 1.987,56 EUR
Een Volkswagen Golf (in dit voorbeeld) is bijgevolg 1.987,56 EUR 'extra' loon waard op jaarbasis.
Groeten
Dit is de theorie die de fiscus gebruikt, een berekening die enorm in het voordeel is van de firmawagen vergeleken met een privé wagen!Volgens mij is het wel degelijk de vraag.
Hetgeen voor de werknemer extra netto overblijft (na aftrek van de RSZ-bijdragen en de bedrijfsvoorheffing) betekent dus extra per jaar voor zijn werknemer. Het voordeel dat ik bovenaan heb berekend komt overeen met een simulatie op jaarbasis.
Een ander voorbeeld:
Volkswagen Golf
> Catalogusprijs (incl. opties & BTW): 26.890 EUR
> Indien werknemer zelf zijn wagen zou bekostigen (o.b.v. 25.000 km/jaar): 10.000 EUR
> Nettoloon (na aftrek RSZ & bedrijfsvoorheffing): 1.987,56 EUR
Een Volkswagen Golf (in dit voorbeeld) is bijgevolg 1.987,56 EUR 'extra' loon waard op jaarbasis.
Groeten
Zeker, de fiscus gaat het berekenen maar het is een scheefgetrokken berekening.Bedankt voor de uitleg. Wist ik wel. Beetje afhankelijk van de persoon die de vraag gesteld heeft, is het de werkgever of de werknemer? Als het een werknemer is, zal het uiteindelijk een voordeel zijn dat je krijgt en dus zal het de fiscus en RSZ zijn die het gaan berekenen.