Waarom gaat dit volgens u over de wetten van België? Sinds wanneer is Facebook een officieel onderdeel van het openbaar bestuur?
Ok, dan wil ik van u de wetgeving horen waaruit zou moeten blijken dat het niet toegelaten is dat een functionaris een Facebook pagina beheert volgens de mogelijkheden die Facebook geeft?Waarom gaat dit volgens u over de wetten van België? Sinds wanneer is Facebook een officieel onderdeel van het openbaar bestuur?
Waarom denk jij dat een gemeente bestuur iets kan of mag doen dat buiten de wetgeving valt?
Ok, dan wil ik van u de wetgeving horen waaruit zou moeten blijken dat het niet toegelaten is dat een functionaris een Facebook pagina beheert volgens de mogelijkheden die Facebook geeft?Waarom gaat dit volgens u over de wetten van België? Sinds wanneer is Facebook een officieel onderdeel van het openbaar bestuur?
Waarom denk jij dat een gemeente bestuur iets kan of mag doen dat buiten de wetgeving valt?
Te specifiek? Dan hoor ik graag de wetgeving waaruit zou blijken dat het gebruik van sociale media gelijkgesteld wordt met het officieel bestuur van de gemeente.
Nog algemener? Ok, dan wil ik graag van u wetgeving/omzendbrief/ministeriële besluiten/whatever waar het gebruik van sociale media door gemeentebesturen wordt toegelicht.
Neen, u bent degene die het omdraait. Ze mogen het doen tenzij een wet het hen verbiedt.Ok, dan wil ik van u de wetgeving horen waaruit zou moeten blijken dat het niet toegelaten is dat een functionaris een Facebook pagina beheert volgens de mogelijkheden die Facebook geeft?
Te specifiek? Dan hoor ik graag de wetgeving waaruit zou blijken dat het gebruik van sociale media gelijkgesteld wordt met het officieel bestuur van de gemeente.
Nog algemener? Ok, dan wil ik graag van u wetgeving/omzendbrief/ministeriële besluiten/whatever waar het gebruik van sociale media door gemeentebesturen wordt toegelicht.
Ik zeg niet dat ze hem niet mogen beheren, ik zeg dat ze hem niet naar eigen wens mogen beheren.
Dat ze nog altijd binnen hun bevoegdheden moeten blijven.
Als het niet onder officieel bestuur valt, waarom maken ze dan een besluit in het Schepencollege omtrend hun Facebook pagina?
Draai mijn vraag niet om : Die blijft nog altijd het zelfde : Met welke bevoegdheid mogen zij dit doen.
Als er geen wet of besluit is die ze indekt, mogen ze het niet doen.
Ik hoef die niet te lezen om te weten dat bovenstaand principe van toepassing is. Als u toch een tegenstrijdigheid ontdekt, laat het zeker weren, dan haalt u maandag de voorpagina's van de gehele Vlaamse pers!Heb jij de Gemeentewet ooit al eens gelezen?Dat is universeel, je mag iets doen tenzij het u verboden is. Als we dat al in twijfel gaan trekken..
Ja. En dat gaat ver buiten enkel de gemeentewet.Dus volgens jouw heeft een Gemeente bestuur bevoegheid om alles te doen wat ze maar willen tenzij het ergens expliciet verboden is.