Elektriciteit meter gegevens privé?

Mathias1
Topic Starter

Elektriciteit meter gegevens privé?

#1 , 16 dec 2017 14:46

Mijn meterstanden aangaande mijn elektriciteitsverbruik zijn voor iedereen zichtbaar in de hal.

Horen deze gegevens eigenlijk niet privé te zijn, geburen, de verhuurder en bezoekers van mij en mijn geburen hebben hier toch immers geen zaken mee?

Zeker naar de verhuurder toe vind ik dit een schending van mijn privacy maar ik weet niet of dat effectief ook zo geïnterpreteerd wordt juridisch gezien dan ?

( aan de hand van mijn meterstanden kan men min of meer een idee hebben hoe vaak ik daar verbleef, dit stoort mij! )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 16 dec 2017 14:55

Ik denk dat er weinig appartementen zijn waar deze strikt gescheiden zijn. U kunt natuurlijk een van deze appartementen zoeken als de huidige situatie u niet aanstaat.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 dec 2017 15:11

Denk niet dat dit verboden is, want dit is overal zo, en ook voor de veiligheid moeten ze aan je meters kunnen, om bij brand of andere je meter kunnen afsluiten !

Amai als men van zo zaken al last heeft, dan neem je ook wel slaap pilletjes.

Van mij mag gans de straat zien hoeveel ik verbruik, en als de buren willen mogen ze het gerust zelfs betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart Vissers

#4 , 16 dec 2017 15:24

Mmm, als iedereen zo kan zien dat je dure plantjes kweekt...
Dan zou ik ook wel op mijn privacy gesteld zijn
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Mathias1
Topic Starter

#5 , 16 dec 2017 15:53

Re; Hoeveel mensen zitten er niet mee bv ne budget meter... moeten die allemaal aan de schandpaal genageld worden?
Een meter is geen schakelaar, een hoofdschakelaar en een meter is appart.
Het gaat er hem om dat ze zich moeien bl bla over hun energie certificaat.

En vorig jaar wast van ge moet daar wel wone gewoon omdat ik toen zuinig was pfff

En ja dat kom je vaak tegen maar verhuurders verzetten hun tegen de wetgeving maar al te vaak vraag een ander voorbeeld en ik noem er zoveel als je wenst.

Re; an den Lowie= Dan moeten die dingen aan de voorgevel hangen he zeg tis nie omda ge huurd dan ze op u neer moeten kijken!

denlowie

#6 , 16 dec 2017 16:07

Als je de zaken zo ziet, dan best uitkijken naar een andere woonst !

Waarom zou iemand op je neer kijken omdat je huurt ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#7 , 16 dec 2017 16:13

Wat heeft die meter met u privé te maken, dit wist je toch toen je het pand huurde.
Vraag aan de verhuurder of hij bereid is er een kastje over te hangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#8 , 16 dec 2017 16:30

Dan moeten die dingen aan de voorgevel hangen !
Al eens gekeken in Frankrijk, Duitsland: Daar hangen de meters inderdaad tegen de voorgevel in een waterdicht kastje met een ruitje in, en iedereen, dus niet enkel de bewoners van het gebouw, maar heel het land kan zie hoeveel je verbruikt

mava105

#9 , 16 dec 2017 16:32

Oplossing: ga in een bos wonen, daar heb je geen elektro, en dus ook geen meter (tenzij je ook iets tegen de konijnen hebt die uw privacy zouden schenden)

Mathias1
Topic Starter

#10 , 16 dec 2017 17:11

Nu dit is net wat ik bedoel.
Dit is een voordeel voor elke verhuurder.
Verhuurder=pluime
Huurder= gepluumt worden.
Als iedere verhuurder dit doet dan hebben huurders geen andere keuze.
Het zelfde met vragen naar documenten zoals loonfiches voor deze verplicht te moeten tonen alvorens nog maar een huurcontract word overlegd...dat is gewoon misbruik van hun positie!
En als ik overdrijf wel als ze komen zagen over een energiecertificaat... vind ge da nu sirueus... dan ze isoleren hé.
Bovendien mensen die weinig verdienen worden zo gediscrimineerd en geraken zo moeilijk aan een onderdak!
En ik kan nog zo wel even door gaan!!!

En dan hebben we het noch niet gehad over mijn vochtprobleem want ja ik moe maar verluchten hee maar ik doe dat!!! er zit water op mijn elektrische lijdingen de witte lopers zijn zo te vinden aan mijn schakelaars boven mijn donkerkleurige muurverf ... verluchten hee ja ja.

Al hier niemand slim genoeg is om een fatsoenlijk gestructureerd antwoord naar waarheid op mijn hierboven vermelde vragen te bieden dan zou ik graag hebben dat de pot de ketel niet verwijt dat hij zwart ziet!

Natuurlijk wie verhuurd... mensen met geld, wie huurd... mensen ZONDER geld.

Juristen, rechters, notariaten, docters ... allemaal verhuren ze dus de mensen die kunnen bijstand bieden doen dat niet uit eigen belang.

Heeft hier nu echt niemand beetje goede wil, beetje eergevoel, de bereidwilligheid deze vraag met juridische verwijzingen te beantwoorden?
Laatst gewijzigd door Mathias1 op 16 dec 2017 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#11 , 16 dec 2017 17:26

U kan altijd in bij de gemeente vragen om een woningcontrole te doen.
Hier hebt u al wat uitleg.
http://www.elfri.be/onbewoonbaarverklaring
http://www.rwo.be/Default.aspx?tabid=12476

asperger

#12 , 16 dec 2017 17:31

Het gestructureerd antwoord luidt als volgt:
U bent een "sirueuze" zeveraar. Dat kan men zien aan uw "electrische lijdingen met witte lopers"

Volg de raad van Franciscus, maar kom niet klagen als je zonder woonst valt
(alleszins is dan uw fundamenteel probleem met de publieke belangstelling voor uw electr. meter ineens afgelopen).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mathias1
Topic Starter

#13 , 16 dec 2017 17:35

Asperger definieer uw stelling a.u.b. ??

asperger

#14 , 16 dec 2017 17:36

Asperger definieer uw stelling a.u.b. ??
1 + 1 = 2
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger

#15 , 16 dec 2017 17:52

Asperger Uw stelling omtrent het gedeelte van zeveraar!
1 +1 = 2 !

Iedereen die de draad herleest weet wat ik daarmee bedoel en bewijs :D .

Terug naar “Huren”