Neen die worden dan niet zelf vergoed want het is hun wagen niet, ze mogen hem enkel gebruiken.Ik snap ook uw uitleg dat u dan vergoed kan worden zonder ooit een wagen gekocht te hebben. Maar hoe zit dan bijvoorbeeld met de tv die thuis op de kast staat ( bv gekregen als huwelijkscadeau) als de bliksem inslaat is mijn tv verzekerd, hier krijg ik geld voor terug via mijn verzekering ookal heb ik die tv nooit zelf betaald. Zie hier het verschil eigelijk niet? Ik ken veel jongens die gesponsord worden door een team en krijgen ieder jaar een nieuwe wagen van het team. Zij schrijven de wagen in op hun naam maar zij hebben deze ook maar gekregen. Als zo een wagen gestolen wordt, moeten zij toch ook vergoed worden zonder de wagen ooit te moeten hebben kopen?
Maar geen "bestuurdersaansprakelijkheid"Volgens touring behoort diefstal tot de schadegevallen ( zover ik kan afleiden van hun polis)
Dat is voor de risico-inschatting.Wanneer het verzwijgen of onjuist meedelen van gegevens niet opzettelijk gebeurt is de overeenkomst niet nietig.
Wij stellen u, binnen de termijn van 1 maand te rekenen van de dag waarop wij van het verzwijgen of van het onjuist meedelen van gegevens kennis hebben gekregen, voor om de overeenkomst te wijzigen met uitwerking op de dag waarop wij kennis hebben gekregen van dit verzwijgen of van dit onjuist meedelen.
Dat klopt allemaal indien de juiste persoon tegen het juste risico is verzekerd.• Indien het verzwijgen of het onjuist meedelen van gegevens u niet kan verweten worden en indien een schadegeval zich voordoet voordat de wijziging of de opzegging van kracht is geworden, dienen wij ons te houden tot de overeengekomen prestatie;
• Indien het verzwijgen of het onjuist meedelen van gegevens u kan verweten worden en indien een schadegeval zich voordoet voordat de wijziging of de opzegging van kracht is geworden, zijn wij tot prestatie gehouden op basis van de verhouding tussen de betaalde premie en de premie die u zou hebben moeten betaald, indien u het risico naar behoren had meegedeeld;
Ben ik hier wat mee volgens jullie?
Helaas niet. Inschrijvingsbewijs geldt niet als bewijs van eigendom.Op het moment dat je de wagen inschrijft en op naam wordt gezet is de eigenaar diegene wiens naam er op het inschrijvingsbewijs staat en niet van diegene wie de wagen heeft gefinancieerd toch?’
Opnieuw deze onzin?! Het cashplafond van 3000 EUR geldt niet, ik herhaal "NIET", tussen particulieren. U mag perfect de wagen van uw buurman, nonkel, broer, zus, ... kopen voor 200.000 EUR en dat cash betalen.Slechte uitvlucht omdat cash betalingen boven de 3000 EU niet mogen.