huurcontract opzeggen

rikkie
Topic Starter

huurcontract opzeggen

#1 , 05 mar 2009 15:10

Hallo,

Huurcontract met volgende:

art.1 De eigenaar verhuurt aan de huurder die zulks aanvaardt,een app. gelegen xxxxxxxx te xxxxxxxxxx voor een termijn van 1 jaar in te gaan met 01/08/2008 om te eindigen op 30/07/2009.

art.2 Elke partij heeft het recht tegen het einde van de jaarlijkse periode een einde aan de huur te stellen,mits de andere partij er per aangetekend schrijven van te verwittigen,minstens 3 maanden op voorhand.
Bij niet opzegging wordt de huurtermijn automatisch verlengt voor een termijn van telkens één jaar.

Nu met de lawaaioverlast van onze bovenburen,waarvan de verhuurder reeds 3 maand van op de hoogte is,en zoals ik hier in een andere topic al heb neergepend hoe de situatie is,(en dit nog steeds niet opgelost is) heb ik een andere woning gevonden.

Deze zou ik echter al kunnen bewonen vanaf 1 mei 2009.

Hoe kan ik het huidig huurcontract vroegtijdig beeindigen,zonder problemen en kosten?

Dank bij voorbaat rikkie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 mar 2009 15:34

Een contract van 3 jaar of korter heeft geen wettelijk bepaalde opzegtermijnen. Het gaat hier immers om een contract van bepaalde duur.

Als er bepaalde opzegvoorwaarden zijn opgenomen in uw contract en de verhuurder is weigerachtig en u komt uiteindelijk op het vredegerecht dan is de vrederechter meestal geneigd de opzeggingsvoorwaarden opgenomen in het contract te volgen.

Wat je ook altijd kan doen is met de verhuurder afspreken dat je het pand mag verlaten zodra je een nieuwe huurder vindt die het van jou wil overnemen en die aanvaardbaar voor de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Huren”