Het is inderdaad moeilijk hier een precieze grens te gaan bepalen.
Zolang je m.i. kan spreken van een tijdelijk '"gezin", in de zin van mensen die samen-wonen, zonder daarom noodzakelijkerwijze een relatie te hebben, die een aantal zaken delen maar toch de mogelijkheid van wat privacy hebben, ...... heb je een mogelijkheid om grotere huizen optimaal te gaan gebruiken.
Wie maakt daar gebruik van ?
In mijn ervaring veelal jongvolwassenen die nog niet toe zijn aan een echte relatie, mensen die ergens om studieredenen een paar jaar verblijven (doctarandi b.v), en die op die manier toch een soort familie hebben om dagelijks naar terug te keren.
Misbruik in de zin van matrassenverhuur en dergelijke wil ik hier duidelijk van uitsluiten.
Voor de verhuurder geeft het de mogelijkheid om een groter comfort te bieden, en toch een redelijk rendement te halen. Voor dat noodzakelijk rendement wou ik verwijzen naar een berekeningswijze die ene Vandebos hier nog gegeven heeft, maar ik vind ze niet zo snel terug. Als hij hier nog passeert, bij deze een uitnodiging om mij/ons op het juiste pad te zetten
Hou wel rekening, naast het op het eerste gezicht inderdaad beter rendement, met een snellere slijtage + noodzaak voor frekwenter onderhoud.