Hallo, ik (vrouw) heb twee kinderen van 12 (D) en 6(B) uit mijn huwelijk. Dat huwelijk is ondertussen volledig beëindigd en sinds twee jaar woon ik samen met mijn huidige partner
Je zult eerst moeten trouwen.
Mijn ex bekommert zich nauwelijks om de kinderen. Mijn nieuwe partner is in praktijk meer de papa van D en B dan hun "echte" vader.
Je zult met een sterker argument moeten komen om de vader uit zijn vaderschap te ontzetten.
Een kennis vertelde me over volledige en gedeeltelijke adoptie maar wist daar niet het fijne van.
Je bent moeder van je kinderen dus zal het een gedeeltelijke adoptie zijn.
Zij dacht echter wel dat er een vorm van adoptie bestaat waarbij de onderhoudsplicht van de biologische vader tov de kinderen niet gewijzigd wordt. Klopt dit of zijn dit fabeltjes?
Wat denk je zelf? Vindt je dit niet een beetje ruiken naar misbruik maken van die man? Je wil hem zijn rechten als vader ontnemen maar hem toch laten betalen voor zijn kinderen? Sorry, maar 'k moest het effe kwijt. Bij een adoptie draag je het ouderschap over. Zowel lasten als plichten.
En hoe zit het met familienamen, kosten, toestemming van de biologische vader...?
De familienaam wordt veranderd. Reken maar dat je een paar duizend euro's armer bent voor rechtbank en advocaat. Natuurlijk heb je toestemming nodig van de biologische vader. Maar in jouw voorbeeld heb je toestemming nodig van hun vader, hij is blijkbaar niet alleen biologische vader want hij betaalt allimentatie? Niet alleen hij moet toestemming geven maar ook je partners ouders, grootouders enz...ivm de erfeniskwestie.
Ik ben geen juriste! Ik ben alleen deze procedure doorgegaan bij de adoptie van mijn zoon door mijn man 10 jaar geleden.
Ik had de volgende redenen: als ik stierf, wou ik niet dat mijn zoon naar zijn biologische vader ging omdat
- mijn zoon zijn biologische vader niet meer gezien heeft sinds zijn eerste verjaardag
- mijn ex geen financiële bijdrage leverde
- mijn ex bekend was bij justitie
- ...
My 2cents:
je kan hem niet zomaar zijn kinderen ontnemen omdat je dat verlangen hebt. Je moet redenen hebben.
Veel succes!
Groetjes
[/b]