Hier zou je kunnen spreken van schending van de privacy. Langs de andere kant: u zegt zelf dat u woedeaanvallen zou kunnen hebben. In die zin moet het opleidingshoofd ook zijn verantwoordelijkheid nemen naar de andere leerling toe: stel dat u tijdens dit interview zou kwaad worden en de andere leerling iets aandoen? OK, het opleidingshoofd had het kunnen houden op "Gelieve een andere leerling te kiezen" zonder een reden op te geven.Mijn opleidingshoofd heeft toen de student in kwestie gemaild om hem te waarschuwen voor mijn medische toestand en een andere leerling aanbevolen. Dit terwijl mijn "medische toestand" onder vertrouwen was gemeld.
U hebt toch getekend? U wordt verondersteld te weten wat u tekent. U kan dus juridisch gezien niet zeggen dat u van niets wist, aangezien u uw contract getekend hebt. Jammer dat u getekend hebt zonder alles te lezen, maar voor een rechtbank is die uitleg waardeloos.Zoals ik al eerder gemeld had kreeg ik een uitkering. Door wederom een uitgestelde inschrijving heb ik mijn contract getekend online zonder deze in te zien. Dit om zo snel mogelijk alles te regelen.
Wat ik niet wist was dat mijn contract veranderd was zonder mijn medeweten.
Zo werd ik onder studievoortgangsbewaking geplaatst wat wil zeggen dat ik voor 60 procent geslaagd moet zijn.
U hoorde dit zelf te weten! U hebt het contract getekend.Mensen die allemaal mijn dossier hebben ingekeken en geen van hen wist mij te melden dat ik voor 60 procent geslaagd moest zijn.
Wat wil je de school verwijten? Dat jij je contract niet kende? Het contract dat je zelf getekend hebt? Het enige dat je de school ten laste kan leggen, is dat het opleidingshoofd mogelijk te loslippig geweest is tegen een medeleerling. Dat is alles. Voor de rest van het verloop van uw opleiding, bent u zelf verantwoordelijk. Als er geen onregelmatigheden gebeurd zijn bij het afnemen van de examens, staat u nergens. Als u naar de pers stapt, zou u ook nog laster en eerroof kunnen aangesmeerd worden. Aangezien u het financiëel al niet te breed hebt, denk ik niet dat je het zal zien zitten een eventuele schadevergoeding te betalen?Echter wil ik het hier niet bij laten.
Kan ik een zaak aanspanne, moet ik naar de pers gaan, ...?
Wat is het beste dat ik nu kan doen?
Waarom heb je dan getekend ZONDER eerst te lezen?Ik snap het contract lezen voor je het tekent.
Op zich had dit weinig aan de zaak veranderd. Eens getekend, is getekend. Dan wordt er verondersteld dat je de inhoud kende.Maar wat mij stoort is dat eens het getekend is ik er niet meer aan kon.
Dan had je daar moeten naar vragen. Ik ben vrij zeker dat men jou met alle plezier een kopietje had bezorgd.Ik heb nooit een kopie ontvangen.
Neen, men heeft jou geen advies gegeven tegen het reglement in, men heeft jou niet verteld wat je hoorde te weten na het onderteken van het contract. Dat is iets helemaal anders. Het is vrij normaal dat een partij jou niet meer expliciet opnieuw inlicht over de zaken die in een door jou ondertekend contract staan.En school instanties hebben mij het advies gegeven dat tegen het examen regelement ingaan.
Toch wel, in het contract dat u getekend hebt en het examenreglement dat ongetwijfeld terug te vinden is op de website / intranetsite van de school.Nooit is mij dan ook gemeld dat het over klusters moet gaan en niet over vakken appart.
Alle begrip voor alles wat je hier opnoemt, maar niets van dat alles levert extra punten op bij examens, als je begrijpt wat ik bedoel. Een examen is een test of je de leerstof kent. Als blijkt dat je de leerstof niet kent, is al het bovenstaande geen geldig excuus om het resultaat aan te vechten. Er zijn genoeg studenten die het financieel erg moeilijk hebben, maar wel slagen. Er zijn genoeg studenten die het mentaal moeilijk hebben, maar wel slagen.Ik weet niet of u de inhoud van bipolaire stoornis kent (zo niet is dat geen verwijt maar dan raad ik u aan deze op te zoeken).
En mijn financiele situatie was ook geen gemakkelijke . Ik moest zien te overleven met 520 euro in de maand.
Ik kon mijn boeken niet meer aankopen gezien mijn andere kosten (belastingen, verzekeringen, levenskosten, enz...)
Ik denk dat de studenten die met opzet falen, maar een héél erg kleine minderheid is. Het overgrote deel van de studenten die hun studies niet afmaken, doen dit niet met opzet.Het is niet dat ik met opzet mijn studies niet haalde en zelfs gezien de omstandigheden deed ik het nog vrij goed.