Belastingen loon beslag voor echtgenoot

zeeegel
Topic Starter

Belastingen loon beslag voor echtgenoot

#1 , 15 feb 2009 11:33

Hallo, ik was getrouwd in 1997 met scheiding van goederen ,kreeg 2 kinderen , Mijn ex was handelaar liet ons in de steek in 1999 ;liet ook zijn zaak achter en deed geen aangiften meer ,
Ik zat zonder inkomen en werd onbezoldigd verklaard , scheide feitelijk van tafel en bed in 2000 jan ; scheide volledig in 2006 daarik hem niet vond .
Nu eist de belastingen van mij meer of 90000 euro voor 1999 , en doet loon beslag bij mij en hem maar hij stempeld ,ik werk ben met alles in orde ??ik verdien meer 0f 1200 eur dus trekken ze 400 euro af rest 800 euro met 2 kinderen en geen allimentatie Waar gaan we naartoe ??
Ik ben onslagen en eindafrekening op 28/02/2009 gaan ze nu ook nog mijn vakatie geld aanslaan

Hij betaald nu ook geen allimentatie meer sedert 09/09/2008
Kan ik nu ook loon beslag doen op hem .moet toch ergens geld vinden nee?
Heb een nieuw werk vanaf 1 /04/09 moet ik nu aan nieuwe baans geen vragen mij minder te betalen zodat ze minder afhouden of , moet ik gaan stempelen en de staat doen betalen ????????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 15 feb 2009 15:39

Om achterstallige alimentatie proberen te ontvangen kun je beroep doen op DAVO.
Op hun site vind je de procedure die je moet volgen daarvoor.

j.demoor

#3 , 17 feb 2009 11:21

“Art.394...§ 2. In afwijking van § 1 kan, in geval van feitelijke scheiding van de echtgenoten, de belasting op het vanaf het tweede kalenderjaar na de feitelijke scheiding verworven inkomen van één van de echtgenoten, alsook de roerende voorheffing en de bedrijfsvoorheffing die vanaf hetzelfde kalenderjaar op naam van één van hen wordt ingekohierd, niet meer worden ingevorderd op het inkomen van de andere echtgenoot of op de goederen die deze met dat inkomen heeft verworven...”(Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).
Art. 394, § 2 , § 3 en § 5 is van toepassing met ingang van het aanslagjaar 2002.

Bedroeg uw loon 1200 euro/maand en had u twee kinderen dan bedroeg het beslag 47,20 euro,krachtens art.1409 Gerechtelijk Wetboek.

Indien uw echtscheidingsvonnis geveld werd na 06/07/1997 dan heeft de rechtbank daarin de overeenkomsten met betrekking tot de minderjarige kinderen gehomologeerd,zodat dit vonnis hiervoor dan een uitvoerbare titel oplevert. Vraag in dat geval aan de griffie een UITGIFTE van dit vonnis.

"Art.1393. Overhandiging van de uitgifte van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Gerechtelijk Wetboek).

“Art.391bis Met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden...wordt gestraft hij die,na door een rechterlijke beslissing waartegen geen verzet of hoger beroep meer open staat,te zijn veroordeeld om een uitkering tot onderhoud te betalen aan zijn echtgenoot,aan zijn bloedverwanten in de nederdalende of opgaande lijn,meer dan twee maanden vrijwillig in gebreke blijft de termijnen ervan te kwijten..."(Strafwetboek)

U kan dus ook strafklacht neerleggen bij de procureur des Konings,schriftelijk rechtstreeks of mondeling via de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

zeeegel
Topic Starter

#4 , 18 feb 2009 08:19

Dank u wel ,
Maar dus in onze woorden , mogen ze niks meer nemen bij mij , en toch gaan ze ermee door ??
Ik eindig mijn bediende contract op 28/2/09 ze gaan toch mijn vakantie geld en dubbelvakantie geld niet nemen ????????
Mijn wekgever belde de belastingen en die zeiden dat ze eerst de loon fiche naar de belastingen moesten sturen voor ze me mogen uit betalen ??

Heb nu een advocaat genomen , hoop dat hij alles kan stoppen ik leef niet meer , dit is niet eerlijk .

zeeegel
Topic Starter

#5 , 26 feb 2009 12:32

Hallo,
Vandaag brief van de belastingen gekregen , volledige handlichting.

Dank allemaal hoop nu dat alles verder goed verloopt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 feb 2009 19:20

Nu niet vergeten strafklacht in te dienen voor het onderhoudsgeld

zeeegel
Topic Starter

#7 , 03 mar 2009 12:33

Hallo, dit is nu mijn eerste werk
maar hij is nu reeds mer of een maand verdwenen ?? geen adres geen gsm meer op zijn werk weet men het ook niet ?
Kan je dan nog klacht indienen , als je geen adres meer hebt , en kan jee ook het bezoek recht veranderen als je geen tegen partij hebt ??

Grtz

Franciscus

#8 , 03 mar 2009 17:23

U dient nu de klacht in - volgend maand weer
Tevens doent u elke maal melding als het bezoekrecht niet is uitgeoefend - is geen PV maar een registratie als melding bij de politie

Zo krijg je een gegeven waarin je wijziging van bezoekrecht kan vragen gezien betrokkene verdwenen is

Gezien niet aan te treffen wordt hij ook nog ambtelijk geschrapt - de verplichting tot betalen blijft echter .

Je kan de dienst DAVO aanspreken voor financiële tussenkomst

zeeegel
Topic Starter

#9 , 04 mar 2009 18:00

Dank je nu zie ik een start ..en versta ik het beter en zal ik ook durven .
Maar Davo doet niets als hij in buitenland zit( en als je meer of 1200 euro net verdiend ,ik had dit reeds voor in 2005 dan heeft het federaal gerechtshof in Brussel heeft mij proberen te helpen maar als ze steeds verhuizen vinden zij dit ook moeilijk.Dus je ziet hij is een echte sluwe vos .
Grtz

Franciscus

#10 , 05 mar 2009 18:57

Is hij officiëel naar buitenland verhuisd of is het een AACB - geschrapt wegens en dus inbreuk bevolking

De politie moet hem horen maar vindt hem niet dus hij wordt gesignaleerd -
Het parket kan hem laten signaleren voor verhoor en contactname PDK - zeker gezien er na verloop van tijd een aantal verstekvonnissen gaan komen

Uw advocaat zak u wel kunnen uitleggen wat de gevolgen hiervan zijn - ook in het buitenland.

Tenslotte alle beetjes helpen
PS heeft die nog een auto ingeschreven in België?.

zeeegel
Topic Starter

#11 , 07 mar 2009 15:47

Hallo, Is hij nog in Belgie of buitenland dat weten we niet ; zijn auto is normaal nog ingeschreven in Belgie , en hij is technisch werkeloos mss weet zijn baas of hij weg is ?
Maar zoals ik hem ken zal hij wel zo vertrokken zijn zonder iets te zeggen of zich uitteschrijven uit Belgie .
Het ergste is voor de kinderen die verstaan er zich niet aan hij belt of schrjft eens niet , en dat is toch mogelijk niet , en zelfs als je ziek bent kan je iemand doen bellen , sukkels zien hem graag zelfs met zijn gebreken ....
Hij gebruikt het smoesje ziek bij de advocaat , daar hij in proces ligt met zijn zus voor een huur waarborg die zij nu moet betalen , ook zoiets ..
Thanks voor alle raad

Terug naar “Echtscheiding”